14 Aralık 2015 Pazartesi

Fırında Tahin Tatlısı Tarifi

Merhabalar,

İlk kez Bursa Mudanya da balık sonrası yediğim tatlıyı yapmaya çalıştım ve şimdiden söylüyorum mükemmel oldu...

Netten fırında tahin tarifine bakacaktım fakat zamanla yarıştığım için buna vaktim yoktu. Bebişler uyurken yaptım yaptım yoksa deneyim sonra ki günlere kalacaktı.
Tatlıyla ilgili tek hatırladığım tahine süt karıştırmak onu da kulağıma kim çaldı inanın hiçbir fikrim yok.
Ama aklıma koydum yapacaktım ve de yapıldı, tadıldı, eşten de olumlu onay alındı, Ekin Ekinoks hanımda "beğendim" dedi.. Bundan sonrası tarifi sizinle buluşturmak...

Fırında Tahin Tatlısı;


İçindekiler;

1 çay bardağı tahin
1 su bardağı süt
2 çorba kaşığı pekmez
damak tadınıza göre şeker ayarlaması tamamen size bırakıyorum.

Hazırlanış;

Tahin ile pekmezi karıştırıyoruz sonrasında sırasıyla süt ve şekeri ekleyip kıvam almasını sağlıyoruz.
Kıvam önemli tamamen akışkan bir kıvam olması gerekiyor.
karışımı ince tabakalar halinde küçük toprak güveç kaplarına döküyoruz.
Fırın tepsisine bir miktar su koyup güveç kaplarını yerleştirip 200 derecelik fırına verin ve üzeri kızarana kadar bekleyin...

Fırında Tahin hazır :)


Afiyet bal olsun şekerler...




6 yorum:

  1. Çok leziz görünüyor :) Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı olsun taze blogger :) umarım uzun ömürlü bol takipçili bir blogun olur öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Tesekkurler canim 😊 umuyorumki oyle olur...bende optuum..

    YanıtlaSil
  4. Balık sonrası tahin helvası bunu asla unutmam artık.:) Kimyası degişikmiş, sıvı tahinde şeker yok, siz doğal şeker ekleyerek yapmışsınız. Sütün tatlıyı hafiflettiğini düşünüyorum. Direk tahin helvası ile yapılan bana ağır gelmişti. Bebişlerin de beğendiği bu tarifi denerim ben... Hayırlı olsun blogunuz;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, deneyin mutlaka sonucu da benimle paylaşirsaniz sevinirim

      Sil