13 Ocak 2016 Çarşamba

Ahşap Boyama...Mücevher kutusu boyadım:)

Ahşap boyama merakım 2013 yılında patlak verdi...Ekin 3-4 aylıkken.
Evimize yakın bir yerde ahşap boyama kursu veren bir yer... Ekinle birlikte bi kaç kez gittim detaylı ve sağlıklı bir öğrenim olmadı malum çocukla birlikte ne kadar gidip ne kadar öğrenebilirsin... Şunu rahatlıkla söyleyebilirim, içinizde varsa birşeyler yapma üretme hevesi, bu konu için söylüyorum boyama kısmı inanın zor olmuyor...
Şu aralar keçelerle yapılan nesne ve figürlere karşıda bir sempatim oluştu, ona da el atacağım:)
Buda Ekinle kursa giderken:)


Bu konuda uzman değilim ama güzel işler çıkardım sayılır :) ilk yaptığım boyama hariç!!! Çatlatma sanatı ile tepsi boyama yapmak istedim,  aman Allahım içler acısı "ümmü sen önce normal boyamayı bir yap bakalım, bu nee? boya çatlatma senin daha neyine dimi ama dedim":) zaten olmadı ve son oldu:)
Yapmış olduğum ahşap boyamalarımdan bazılarının fotoğrafları aşağıda, (fotoğrafları olmayanlar ise farklı renklerde ekmek sepeti ve peçetelik);


Fırsat buldukça ve estikçe ahşap boyama yapıyorum, bazı yaptıklarımıda sevdiklerime hediye ediyorum...
Ne demişler "hayat sevince güzel, paylaşınca daha bi güzel"... Sencede öyle değil mi?
En son mücevher kutusu boyadım, sarı renkli çokta güzel oldu (bana göre)...
Nasıl mı boyadım? gelin anlatayım....
Malzemelerimiz;
- Su bazlı boya
- cila
- fırçalar
- etiket
- Ve de boyanılacak ahşap.
Resimli anlatacağım, profesyonel değilim baştan söyleyeyim;)          
                                      Malzemeler,

Boyamızı bir kaba alıp fırça yardımı ile sağa- sola olmak üzere boyuyoruz.  Ben 4 kat yaptım rengi tam otursun diye. Kenarlarda açıklık oluştu,  muhtemelen boyanın tam kurumasını beklemeden katları attığım içindir...siz boyanızın tam kurumasını bekleyin yinede.

Etikette ise, deseni yaptıracağın alanın üzerine yapıştır ve üst kısmının nemli bir süngerle ıslanmasını sağla, sonra kağıdından yavaşça deseni ayır.

Son olarak cilalama, tek kat cila yap ve cilayı üst üste bir kaç kez geçersen kalın ve hoş olmayan bir görüntü çıkabilir.

Ve işte beklenen an:) takı kutum hazır.... Kime mi hediye ettim? Tabi ki anneme:) 

Umarım beğenmişsinizdir :)....

9 yorum:

  1. anneniz ne sevinmiştir, güle güle kullansın çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok memnun kaldı cnm annem, teşekkürler :)

      Sil
  2. Harika gözüküyor , ellerinize sağlık 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi ellerden çıkan bu, birde profesyonel olsam neler çıkacak kimbilir:))...şaka bir yana, çok teşekkür ederim saolun...

      Sil
  3. elinize sağlık, el işi yapmak için biraz sabırlı olmak gerekiyor :) Benim gibi tez canlılar ise bu tarz işler için uygun değil :) Ama siz başarmışsınız, tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, sabır işi evet:) çocuklar olunca biraz acele ettiğim calısmalardan biri oldu:)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş elinize sağlık bende bu aralar pek bir merak saldım boyama işlerine 😀 http://beyazmucizeler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Severim sarıyı, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil