29 Ocak 2016 Cuma

Bitter Çikolatalı "Islak Kek"...

Bir tatlı tarifi ile tekrak karşınızdayım.
Browni yapmak için yola çıkan ben, bildiğin ıslak kek ile karşılaştım ve o nedenle tarifi "bitter çikolatalı ıslak kek" olarak yorumladım.
Lezzetli bir kek oldu... Dün yaptım ve bugün yerinde yeller esiyor, kek&kurabiye hiç fark etmez, lezzet şahaneyse bizim aile için hemen tüketmelik oluyor ve ertesi gün bitiveriyor:)...


Hafta sonu için alternatif bir tarif olabilir sizin için:)
Lafı çok uzatmayıp, hemen tarife geçiyorum dostlar...

Malzemeler;
3 yumurta
2 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 paket kakao
100 gr bitter çikolata
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
Yarım çay bardağı süs şekeri ( çikolatalı )
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un

Hazırlanışı;
Terayağı ile birlikte bitter çikolatayı benmari usulü eritiyoruz.


Süt ve sıvı yağı, şeker ilave edip karıştırarak kıvam almasını sağlıyoruz, karışıma benmari usulü erittigimiz bitter çikolata ile birlikte kakaoyu da ekliyoruz.


Bu karışımdan 1,5 su bardağı ayırıyoruz, nedeni ise; kekin üzerine daha sonra bu karışımı dökeceğiz...
Kalan kısma yumurtaları, ceviz içi ve süs şekerini ilave ediyoruz.
Son olarak azar azar un ile birlikte, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz...
Hazır olan karışımı, keki pişireceğimiz kaba boşaltıyoruz ve 160°C / 170°C lik fırında pişiriyoruz...
İlk 20 dk.  fırınınızın kapağını açmayın, kekin pişip pişmediğini isecbir kürdan yardımı ile kekin orta kısmına batırarak anlayabilirsiniz.
Kürdan temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiştir:)


Pişen keki sıcak iken dilimliyor ve ayırdığımız karışımı önce dilim yerlerinden gezdirip tamamına döküyoruz...
Süslemek için parça çikolata ve süs şekeri serpebilirsiniz:)


Afiyet olsun...
Sağlıcakla, "hoşçakalın" :)




10 yorum:

  1. En en en sevdiğim :) Ekrana yapışarak baktım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. İnanır misin yarin cocuklara atıştırmalik ıslak kek düşündüm simdi bunu yapacağım. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  3. Islak keki çok severim. Kahveylede çok güzel gider. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ımmmm, çikolata gördüm sanki, harika görünüyor, direk görüntüsüne geldim :) eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler cnm:) çikolata her zaman çekiyor insanı kendine dogru:)

      Sil
  5. Merhaba
    Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık :-)
    Blog keşif etkinliğinden geldim, sizi takibe alıyorum. Ben de bloğuma beklerim :-)

    YanıtlaSil