5 Ocak 2016 Salı

Çocuklarda Diş Bakımı...

Annemin Ekine almış olduğu şarjlı diş fırçasının yanında parmağa takılıp diş fırçası özelliğini taşıyan nesneyi görünce, kızlarımın diş temizliği için yaptıklarımı paylaşmak istedim.
İlk diş temizleme hikayem Ekin'le başladı.
Diş temizliği ve bakımı konusundaki araştırmalarımdan edindiğim bilgi şöyledir ki; küçük bir kaseye ılık su ile bir çay kaşığı karbonatı karıştırıyorsun, işaret parmağına pamuklu bez mendili doluyor ve hazırlamış olduğun suya batırıp bebeğinin dişlerini hafifçe siliyorsun...işte bu kadar:) Anlatırken ne kadar basit, ilk zamanlar ürke ürke yapmıştım ne de olsa ilk bebemiz:) 
İlk demişken, Ekinde alt değiştirme işleminde ıslak mendil dahi kullanmadım (pamuk ve ılık su) kullandım, bir şey olacak diye korktuğum için ve de uzmanların dediği de buydu, aksini söyleyen bir uzman tanıyan var mı? Bence yok...
Şu anda Yağmura ıslak mendil kullanıyorum uzmanlara kulaklarımı bu defa tıkadım! Islak mendilde kullandığım memnun kaldığım iki marka var, biri huggies diğeri prima... Bezimiz de ise değişmeyen tek marka prima premium care...



Diş bakımından ışık hızıyla alt değiştirmeye geçen ben ışık hızıyla konumuza tekrar dönüş yapıyorum:)
Nerde kalmıştık, Ekinle başlayan diş temizleme işlemlerinden sonra, Ekin büyüyor büyüdükçe diş sayımız artıyor haliyle ve artık diş fırçası kullanmaya hazırız:)
İlk fırçamızı bir buçuk yaşında aldık, eli alışsın  diye kendisininde fırçalamasına izin verdim fakat kontrolü elden bırakmadım çünkü ağzında fırça ile dolaşmak koşturmak isteyen bir çocuk ters bir hamle ile fırça boğazına batabilir, sizlere de amman dikkat diyorum!!!
Diş macunu ve fırça seçimi önemli, macun olarak "sensodyne pronamel for children" kullanıyor, fırçada ise şuanda kullandığımız "colgate". 
Ekin diş macunundan memnun tadını seviyor, tadını seviyor diyorum çünkü Ekin diş macununu firçalama esnasında yutuyor :) Hernekadar yutulmasın ağzı hemen yıkansın dense de uygulamada bu mümkün degil arkadaşlar.
Diş macununu mercimek büyüklüğünde sürün, ilk başlarda ben daha az sürüyordum Ekin hanım günde sayısız kere diş fırçalamak istediği için:) Şuan mı? Sayısız kere değil ama günde en az 2 defa fırçalama yapıyoruz...
Deneme amaçlı bi ara Signal marka diş macunu aldım meyve aromalı tadını Ekin beğenmediği için kullanamadık, halâ duruyor rafta. Ananesinin aldığı dış macunu da fena degildi fakat favorimiz sensodyne.
Şarjlı diş fırçasını Ekin henüz kullanamıyor fakat diğer manuel diş fırçalarından daha etkili diyebilirim...


Ekin dişlerini komutlarımla fırçalayabiliyor, komutlarım neler mi?
- "evvet önce ön dişler sonra azılar aferin kızıma, alt dişler, üst dişler evet aferin  akıllı kızıma benim" :) vs. Buna benzer söylem ve cesaretlendirici bir kaç kelime...
Yağmurda en baştayız, karbonatlı su ile diş temizliği startımızı verdik:)
Çocuklarımızın dişleri her zaman beyaz çürüksüz olsun istiyoruz değil mi? O zaman bize düşen görev çocuklara diş fırçalama alışkanlığı kazandırmak...
Bu konuda Sağlık Bakanlığı da boş durmamış Aile Hekimlerinde çocuklara florür vernik uygulaması yapılmakta, amaç diş çürümelerini engelleme ve en aza indirme... Kimilerine göre faydalı bir uygulama kimilerine göre ise faydası olmayan bir uygulama...
Faydası var mı? yok mu? açıkçası ben de bilemiyorum Aile Hekimliği uyguladığı sürece o dişler cilalanacak ve bir saat çocuk hiçbirşey yemeyecek arkadaş... :)
Bu da Ekinin ilk dış fırçası:) saklıyorum...Kısa ama etkili kullanmış arkadaş:) paralamış resmen:)


Çocuklarda aylara göre dış çıkarma tablosunu paylaşmadan olmaz...
(Çocuğa göre değişkenlik gösterebilmektedir)...


Diş fırçalarını saklama koşullarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz...

http://www.hekimim.com/haber/301-dis-fircasi-secimi-ve-bakimi.html

Çoğumuzun bildiği, çoğumuzun da ilk kez şahit olacağı deneyimler... Çocuklar hayatımıza girince ne kadar çok yeni bilgi ediniyor ve deneyimler yaşıyoruz değil mi?

Yazımın sonunda bir reklam alıntısı ile noktayı koyuyorum...
"Beyaz dişler mutlu gülüşler" hepimizin olsun...:)


                                                                 Hoşçakalın :).......

2 yorum:

  1. Bayıldım :) Çok bilgilendirici bir yazı olmuş :) Henüz çocuk olmadan bu yazıları okumak benim için çok zevkli :) Çünkü çocuk bakmak kesinlikle çok dikkat gerektiren bir iş :) Bilgilendirici paylaşım için teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
  2. Evet katılıyorum çocuk bakmak ve eğitmek dikkat gerektiriyor...zor bir süreç olsada ...ben teşekkür ederim cnm:)

    YanıtlaSil