16 Ocak 2016 Cumartesi

Çocuklarda Ek Gıdaya Geçiş Dönemi "Beslenme"...

Ek gıdaya geçiş döneminde zorlanmadım desem yalan olur, acaba ne versem ne yapsam nasıl yapsam derken birçok arkadaşımı aradım, cocukları için ne yaptılar? ne gıdalar verdiler? ilk dönemleri nasıl geçti?  vs. vs. bir sürü bilgi topladım, o da yetmedi bir arkadaşımın (Sinem) tavsiyesi ile o dönem gurme bebekle tanıştım, sizlere de bu siteye bir göz atın derim.
İlk çocuk olunca(Ekin) tüm ilkler onunla yaşandı ve yemeyen çocuk kategorisindeydi:( daha doğrusu herşeyi püre olarak yiyen, meyvede aynı şeyi söyleyemeyeceğim bir bebekti.
(Süt alerjisi tanısı konduğu için ek gıdaya geciş sürecimiz sıkıntılıydı:( çok şükür 1 yaşından sonra atlattık)
Ekinin kreşe başlaması ile yemek yemesi normalleşmeye başladı, sebze,et gibi besinlerde şuanda iyi gidiyoruz. Meyve de ise tadlarına bakıyoruz en azından:)


Geçen gece "anne bana yumurta pisir" dedi:) Allahım ben nasıl mutlu oldum tabi aklımda acaba laf olsun diyemi söyledi? acaba pişirtipte yemeyecek mi? diye aklımda binbir sorularla yumurtasını pişirmeye gittim, pişirdim bi güzel miğdesine indirdi;) çok mutlu oldum, normal şartlarda o saatte benden beklenmeyecek hareketler bunlar:)
Yağmur ise püre yemiyor çorba vs. 4-5 kaşık belki, benim çocukların yemekle ilgili sıkıntıları var:) neyse ki meyvede iyi gidiyoruz:)


Çok şükür bu yememezliğe rağmen vitamin eksikliği çıkmıyor bizim bebelerde:) aman aman dilini ısır Ümmü (maşallah):)

Gurme bebek sitesi kurucuları amaçlarını, Çocuk sağlığı ve beslenmesini, iyi bir dille anlatmışlar ...
Bana birşey bırakmamışlar :)
sitedeki yemek tariflerine baka baka/yapa yapa, bir bakmışsınızki sizde zamanla kendi başınıza buyruk birşeyler üretmeye/yapmaya başlıyorsunuz, bende öyle oldu...
Bu siteyi keşfetmeden önce ne kitaplar araştırdım, düşünün bi ara Ebru Şallının çocuklarına hazırladığı tarif kitabını alacak oldum iyiki almamışım, kitabı incelediğim zamanı anımsayarak şuanda düşündüğümde benim ve bütün annelerin yaptıklarını anlatmış kitapta :) birebir  aynısı olmasada, bilinen karışık sebze meyveler bütününden oluşan püreler, çorbalar vs.
Yalnız kadına helal olsun ilk akla gelenlerden olmayı başarmış, düşünün yemekte ilk aklıma gelen o, zayıflamak istediğimde aklıma gene o gelmişti:) hoş her iki ihtiyaçtada sadece aklıma gelen oldu uygulayan olmadım, zaten gerekte yokmuş eski kiloma sahibim artık :) doğum sonrası nasıl kilo verdim onuda başka bir yazımda anlatayım tamammı bayanlar?
Konumuza dönelimmi?....


Çocuklarınızı yemek yemeleri için zorlamayın ve sadece kilo alsın diye vitamini olmayan gıdalar vermeyin!!! Siz benim hangi gıdalardan bahsettiğimi  anladınız:)
Çevremizdeki annelerden "küçükken peşinden ye ye diye koşturduğum çocuğumun, şimdi yeme yeme diye koşturur oldum" dediklerini duyduğunuz tanıdıklarınız vardır, bunu dememek için doğru beslenmesine ve zorlamanın bir etkisinin olmayacağına inanın...
Zorlamanın ileride farklı bir tepkimeye yol açabileceğini hesaba katalım hanımlar beyler...
İlk 6 ay sadece anne sütü bunu unutmayalım sevgili anneler...


Fiziki özelliğiniz kaybolacak diye sakın bebeğinizi anne sütünden mahrum bırakmayın sakın sakın sakın...
Anne sütünün faydalarını uzuun uzun yazmak yerine bu linke tık tık yapmanız yeterli.


Benim söyleyeceklerim ve tavsiyelerim bunlar, sizinde söyleyecekleriniz/ tavsiyeleriniz varsa beni bilgilendirin lütfen :)
Yorumlara, yeni bilgilere her zaman açığımdır...
Yeni nesillere iyi bakalım sağlıklı bireyler yetiştirmek bizim elimizde...Sağlıklı ve iyi insanlar olabilecek bireyler, hepimizin evinde ve çevresinde...
Nerde olursak olalım, her çocuk icin, örnek ebeveyn ve örnek insan modelleri olalım...


                Sevgiyle, sağlıkla, "hoşça"kalın :)....

2 yorum:

  1. Merhabalar... Yorumunuzu gorunce bende hemen sizi takibe ve blogunuzu incelemeye geldim :) Iyi ki de gelmisim su aralar beni cok ilgilendiren bi konuyla direk karsilastim :) Henuz ek gida icin zamanimiz var ama yine de tum bilgileri almaya calisiyorum :) Blogunuzu cok begendim cok guzel paylasimlariniz var. Tanistigima sevindim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler samimiyetinizden dolayı:)bende çok memnun oldum :) bu parçada etkim olduysa ne mutlu bana...

    YanıtlaSil