27 Ocak 2016 Çarşamba

Hakan Mengüç "İlişkilerin Bilinçaltı"...

22.Aralık.2015 günü...
Gecikmiş bir yazı ve değerlendirme...
Hakan Mengüç ismini, face şirket beğen sayfamda "sana alternatif sayfalar sunuyor ya facebook" orada gördüm fakat hiç ilgilenmedim sadece görsel olarak "yakışıklıymış" deyipte sayfasına dahi bakmamıştım. Taaki bir arkadaşımın "... kişi bu etkinliğe gidiyor" diyene kadar.
Bende bir merak oluşmaya başladı, kimmiş bu ya Denizliye de konferansa geliyormuş dedim ve çok az bir araştırma ile bende o davete katılıyorum dedim ve katıldım.


Hakan Mengüç kimdir diyenler buraya tıklayabilir...
Terapist ve Yaşam Koçu Hakan Mengüç 22.12.2015 saat 13:00 Denizli PAÜ Konferans salonuna gitmek için yola çıktım ve geç kaldım eyvah şimdi kalabalıktır yer bulamazsam ayakta kalırsam ayakta kalmayı da hiç sevmem bu tarz konferans ve seminerlerde.


Neyse 12:45 te salondayım nasıl kalabalık konferans salonuna bir ordu ile küçük bir kapıdan giriş yapıyorsun küçük küçük adımlarla arkadan seni itiklemelerle salona girdim ve hemen boş bir yer buldum hedefe odaklanıp oturdum...


Çoğu kişi ayakta kaldı ve ben oh be şanslıymışım dedim:)
Ama ne oldu biliyor musunuz? Hakan Mengüç ayakta kalanları sahneye aldı oradan izlemeleri için, daha yakından daha net görüntü ile...
o an düşündüğüm neydi "bazen şansız olduğunu düşündüğün anda, asıl şanslı sen olabiliyormuşsun" o gün ayakta kalanlar en şanslılarımızdı:)


Konferans PAÜ Fikir Mektebi Topluluğu öğrencilerinin katkısı ile düzenlenmiş.


İlk olarak Atamıza saygı duruşu, İstiklal Marşı ve bu topluluktan bir arkadaş Fikir Mektebini tanıttı teşekkürlerini sundu veeee sahnede "Hakan Mengüç"...
Ben fotoğraflarda gördüğüm takım elbiseli gayet bakımlı birini beklerken açık söyleyeyim biraz salaş ve bakımsız geldi... Hayal kırıklığı yaşamadım değil...bu yazdıklarımı okuyorsan bence takım elbise giymelisin Hakan Mengüç, biz seni ciddiye aldık grand tuvalet giyinip geldik eh sende azcık dikkat et Hakan Mengüç...


Neyse moda eleştirmenliğimi bir kenara bırakıp Hakan Mengüçe yani seminere geri  dönüyorum...
Kendinden bahsetti ve benimde dikkatimi ceken bir konuya açıklık getirdi... Obama (ABD Başkanı) Hakan Mengüçü twitterda takip ediyormuş.... Güzel birşey önemli bir isim tarafından takip edilmek, Hakan Mengüç mütevazi bir tutumla Obamanın kendisi değilde danışmanları takip ediyordur dedi ve 2008 yılında Obama'nın hipnotik dil kulanmasıyla alakalı yazısından dolayı dikkat çektiğini düşünüyor kendileri....
Benide Kemal Kılıçdaroğlu takip ediyor mesela:) danışmanları değildir diye düşünüyorum:) ben bu konuda mütevazi olamayacağım kusura bakmayın:)
Seminerin konusu İlişkilerin Bilinçaltı... Katılımcılar gençler, yanımda oturan bayanlardan biride yeni ayrılmış erkek arkadaşından bu seminerden beklentisi çok yüksek umarım beklentiyi karşılamıştır o arkadaş için...


Benim beklentim çok yüksek birşey değildi ama memnun kaldım seminerden...
Kadın erkek ilişkileri arada "ney" dinletisi kabul edelim biraz tasavvufi bir seminerdi, huzur vericiydi...
Uzun zamandırda bu tarz bir etkinliğe gitmeyince keyif aldım.
Seminerde aldığım notlar şu şekilde;
- Kadın erkek farklılıkları ve bakış açısını konu alan bir örnek sundu;
Kadın giyinip kuşandı saç makyaj hepsi tamam, erkeğe soruyor; nasıl olmuşum? cvp: Güzel!!!!
Biz bayanlar için bu cvp yeterli mi? Hayııııır daha fazlasını bekliyoruz dimi:)
Kadın, kadına aynı soruyu sorunca cvp ne/neler olabilir bir düşünün...
Cvp: Ayy şekerim saçın rengi çok güzel olmuş, ayakkabı çantanla uyum sağlamış, rujunun rengine bayıldım vs. vs.
doğru tespit mi? bence evet doğru tespit...
Aslında hepimizin bildiği fakat bunu profesyonel olarak anlatan bir kişi olunca bakış açısı daha farklı olabiliyor... Sahnede başka konular işlenirken, kadın ve erkeğin ayrı bakış açıları olduğu tescillendi onaylandı:)


Burada bir resim paylaşacağım sizinle sizce bu resim doğruyu mu söylüyor? Kadın için renkler, erkekler için renkler...


- Hayal gücümüzü etkinleştirmek, yani yapabilme olanağımız varken buna inanmak ve inanarak yapmak.
Seyit Onbaşı (Seyit Ali Çabuk) örneği verildi, Çanakkale savaşında 275 kg'lık mermiyi tek başına sırtlayan Seyit Onbaşı...
Zafer sonrası Seyit Onbaşı (Seyit Ali Çabuk), o mermiyi kaldıramadı ve simge olması amacıyla, mermi benzetmesi tahta ile poz verdi...


Potansiyeli görüp hayal gücünü etkin kullanmak ve yapabileceğine inanmak, doğrudur...


- En temel bilgi yüz mimiklerinden elde edilir...
Yüz mimiklerini etkin kullanan ben, söylenenleri onaylıyorum:)


- İskambil kartları neyi ifade eder sizin için?
Benim için "pişti" yi ve fal aracı olarak kullandığım kartları ifade eder...
Asıl hikayesini dinledim, bilmiyordum...
52 hafta yılı, mevsimleri, renkleri ise hikayeler barındırıyormuş, çocuklara hikayeler anlatılması düşünülerek hayatımıza girmiş iskambil kartları, ilginç...
Nette bu konuda daha birçok bilgi var...
Şuanda kahvelerde, kumar aracı olarak kullanılmakta... (Elimizde evrim geçirmiş sayılır)


- Kadınların bilinçaltı "güven ve sadakat" a dayalıdır... Bizler bu konuda daha hassas varlıklarız.


- Dürüstlüğe dayalı ilişkiler... (Sindrella benzeri bir hikaye anlatılarak akılda kalıcılığı sağlandı)

- Gözler kapatıldı, sahil kenarına inildi ve cocukluğumuz irdelendi...hayalimizdeki iskele "tahta" ise farklı bir hayat deneyimi "beton" ise daha farklı hayatı çocukluğu simgelediği belirtildi...


Aklımda kalan ve aldığım notlar bunlar:) daha fazlası için Hakan Mengüç sizin oralardan geçerse seminer ve konferanslarına katılın derim... bakalım sizde benim gibi keyif alacakmısınız?
En azından yeni bilgiler edindim ben, o da bir çıtayı daha yükselttim demektir... (bilgiye, bilgi kattım)
Evlerinizde erkek arkadaşınıza ya da eşinize yapmanızı isteyeceğim bir uygulamadan bahsedeceğim şimdi...
Kavanozu elinize alın hiç açılmamış ve eşinize kavanozu verir gibi yaparken " kapağını açarmısın diyin ve hemen geri çekin "sen açamazsın şimdi bunu" diyerek...
Tepkiler ne oldu? bana yazın...
Erkekler güçlü olduklarını ispatlamak isterler her zaman, sen yapamazsın açamazsın dediğinizde ilk tepkileri ne oldu ya da ne olacak??? bekliyorum....
Seminere eşlik eden ney dinletisi ise çok güzeldi, hikayeleri keza öyle...
Huzur duyacağınız ve biran için hayatı sorgulayacağınız, dinleti sunuyorum!! buyurun burayı tıklayın lütfen...


Seminer sonrası, Menguçün giderken fotoğrafını çektim, sürü psikolijisi işte, çok utandım çekerken :) işte o fotoğraf karesi de bu...


Değmiş mi utandığıma??? Cık değmemiş, yandan azcık görülmüş :) araba duraydı iyiydi??
Hakan Mengüçü biraz daha iyi tanıyayım diye wikipedi den az daha araştırdım, hemşehrim çıktı iyi mi? Bursalıymış arkadaş...
Bu adamı parça parça arastırmışım hep, araştırmalarım ve takibim  devam edecek ve "Gerçekten memnun kaldım, ayağınıza dilinize, yüreğinize, emeğinize sağlık"... diyerek konuyu bağlayayım...
Benden bu kadar:) "hoşça" ve "sevgiyle" kalın....


14 yorum:

  1. Benim işlemem beton ne demek ki şimdi bu...?;) böyle seminerlere gitmek lazım amma lakin bebeler, iş...fırsat yok. Bebeler büyüsün okuyamadığım kitaplar. Gidemediğim aktiviteler elden geçecek. Kavanoz kapağına gelince...ben lamba patlasa karanlıkta oturan tiplerdenim. Eşim her zaman ona ihtiyacım olduğunu bilsin diye....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin iskelen beton ise; geçmişte yaşadığınız problemlerin hala bugünkü hayatınızı etkilediğini gösteriyormuş;)
      Bebeklerimizi büyütürken, ileride yapacaklarımızda o kadar birikiyor...sana bu konuda fazlasıyla katılıyorum...
      Yorumun için teşekkürler...

      Sil
  2. canım kenara izleyiciler eklentisi eklersen seni takibe alacağız, sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  3. Aaa çok güzel bir seminer olmuş.Ben de keyifle okudum. İyiki gitmişsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, evet bende iyiki gitmisim diyorum:)

      Sil
  4. Bende g,tmeyi çok istiyordum ama nasip olmadı .Sayende içeriği görmüş oldum yani konuyu.Teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar gelirse mutlaka git derim cnm, bi dahakibe umarım nasip olur:)

      Sil
  5. merhabalar yeni blo açtım beklerim
    http://sengulasikkutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğumu sizde takibe alırsanız neden olmasın? Yeterki içeriği takip etmeye değer olsun blogunuzun ...

      Sil
  6. Eğlenceli bir seminer olmuş.Yazınız da çok güzel ve eğlenceli:)

    YanıtlaSil
  7. Evet iyi bir seminerdi...Teşekkürler cnm:)

    YanıtlaSil
  8. Yazınıza sonuna kadar okudum.Çok doğal bir yazı elinize sağlık :)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim:) teşekkür ediyorum...

      Sil