21 Ocak 2016 Perşembe

Mircan Kaya...Huzurun ve Ninnilerin kadifemsi sesi...

Mircan Kaya ismini hiç duydunuz mu? Ninnilerle tanıdım kendisini, kadifemsi ses tonu o kadar eşsizki yazmadan paylaşmadan edemedim...
Kendisi ile ilgili detaylıca bilgi edinmek isteyenler buraya tık tık lütfen...


TRT Çocuk kanalında rastlamıştım çook uzun zaman önce, Ekinim seviyordu şimdi Yağmurumda seviyor ninnilerini.... Sevdiklerini nasıl mı anlıyorum? Ninnilerine denk geldiğimizde (bizim ninniler)... her ikiside susuyor ve sadece dinliyorlar:) yağmur direk yatış pozisyonuna geçiyor yer mekan konfor aramaksızın :)
Şarkı bitiyor ikiside yüzüme bakıyor ve kaldıkları yerden devam, mola bitti :) rahatlatıcı buluyorlar demekki, bende aynı şekilde çok rahatlatıcı buluyorum sesini...
Ninni söylerken bebeğinize gülümseyerek söyleyin. Araştırmacılar, ninniyi şarkı yolu terapi olarak değerlendiriyorlar ve hayal güçlerine, konuşmalarına, oyun oynama gibi yeteneklerine katkı sağlayabileceğinide ekliyorlar. En önemlisi "sevgi" yi öğreniyor minicik yürekleri...


Mircan Kaya'nın ninnilerinin yanısıra, ilahisine denk geldim ve mest oldum:) ilahiyi son yıllarda sadece mevlütlerde dinleyen ben, bu ses ile rahatladım diyebilirim...
Sizde dinleyin diyerek buraya linkledim...Bakalım begenecek misiniz? 
İlk kitabı ise "Gece Karanlık Çekirge ve Sen" okunacaklar listemde bekliyor...


"Gece Karanlık Çekirge ve Sen" kitabınıda okuyup bloğumda yorumlayacağım....
Benden bugünlükte bu kadar.... 
Kızlarıma en sık söylediğim ninnide;
Dandini dandini dastana,
Danalar girmiş bostana,
Kov bostancı danayı,
Yemesin lahanayı, 
Eee....eee...eee...e :) dir...
Her anne gibi uydurma ninnilerimde oluyor tabi...
Anneler bir bakımada, ninni ozanı sayılırlar :)....
"Allahım isteyen herkese ninni okuyabileceği bir evlat nasip etsin inşallah..."
Sağlıkla, sevgiyle, huzurla, "hoşça" kalın...
Takipte kalın....

12 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş başarılar.
    ucluklavye.blogspot.com beklerim.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş, güzel dileklerinize de amin demekten alamıyorum kendimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok teşekkür ediyorum, bloguma zaman ayırdığınız için...

      Sil
  3. Gercekten puruzsuz, harika bir sesi var bende ninileri ile tanimistim :) Kitabi oldugunu da bilmiyordum sizden ogrendim... Emeginize saglik..

    YanıtlaSil
  4. Çok tatlı yavruların maşallah. Ben ninni dinlememiştim hic.isteyerek değil ama bilmem aklıma gelmedi herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki dinledin mi şimdi? :) umarım beğenmişsindir...

      Sil
  5. Kaleminize sağlık, güzel bir yazı :)

    YanıtlaSil
  6. Mircan Kaya... Eşimin bana gönderdiği ilk şarkı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin kalbinize dokunmuş o zaman eşiniz:) ses büyüleyici çünkü...

      Sil