25 Ocak 2016 Pazartesi

Oyuncak Hastanesi mi??? nedir? nerededir?? ne yapar?...

Oyuncak hastanesi hiç duydunuz mu?
Böyle bir hastanenin varlığından bihaber yaşıyormuşum... Heyecanlanmayın bu hastane Türkiye de değil maalesef ki, Avustralyada...100 yılı geçik bir süredirde hizmet vermeye devam etmekte...
Çocuklar için ne kadar farklı bir duygu ve farklı bir bakış açısı değilmi? Düşünsenize bizim çocukluğumuzda böyle bir hastane var ve oyuncağımızı, en sevdiğimiz bebeğimizi kolu koptu haydiii hastaneye tamir ettirmeye:) yani ameliyata:) öyle bir olay yaşasaydım çocukluğumda acaba dünyaya nasıl bir bakış açısıyla bakardım... kim bilir?...


Bisikletimiz vardı bizim daha dogrusu ablamın ilk bisiklet ablama alınmıştı, tekerleği patlardı ve koşa koşa amcama yada selaatin eniştenin oraya tamire götürür, tamir edilir, kaldığın yerden devam o heyecanı yaşamaya... Peki bisikleti olmayan hiç bisiklete binmeyen ? O kişilerle ayrı bakış açılarına sahibiz değil mi? Yaşayan bilir hesabı bu da....
Hülyayla (kuzenim) küçükken peluş oyuncak kavgası edip amcamın peluşu ortadan ikiye ayırıp bir parçasını Hülyanın, diğer parçasını benim elime tutuşturduğunu anımsadımda, o zamanlar çevremizde böyle bir hastane olsaydı, Hülyayla hemen o hastaneye gidip peluşu iyileştirmesini isteseydik doktordan, ya da annem, o ara gelip oyuncağımızla birlikte bizi oyuncak hastanesine götürseydi...nasıl bir duygu yaşardık acaba? Bu duygu gelişim çağımızda bizi nasıl etkilerdi? Sonuç; peluş ikiye ayrıldı oyuncakla  oynayamadık, ikimiz elinde birer parçasıyla ortada kalakaldık :)
Ekinin bir oyuncağı kırıldığında tamir ettiğimizde mutlu oluyor düşünün ki ciddi ciddi oyuncağı için hastaneye gidilecek tamir edilecek ve sağlam bir şekilde Ekin oyuncağına kavuşacak ( o süreçte Ekindeki duygular nasıl/ne olurdu???)....
Bu resme iyi bakın, küçük kızın gözlerine, nasıl çaresiz...çocuğumuzu doktora götürdüğümüzdeki aynı çaresizlik  bakış bekleyişi :)

Bizim için, çocuklarımız....çocuklarımız için ise, oyuncakları çok değerli ve kıymetli...
Az oyuncak alıp o oyuncakları değerli kılabilmelerini sağlamak ise biz ebeveylerin işi...
Bu konuda arsız bir anneyim sanırım ve Ekinde yaptığım yanlışı Yağmurda yapmamak için kendimi frenliyorum zaten frenlemesemde o kadar oyuncak varki bir fazlasına gerek yok....
Neyse konuyu dağıtmayalım...
Türkiyede Hacettepe ünv. bu yönde Oyuncak Ayı Hastanesi etkinligi düzenlemekte, çocuklar oyuncak ayılarını getiriyor muayene ettiriyor reçete yazılıp gönderiliyor...amaç çocukların hastane korkusunu yenmekmiş...Güzel bir adım fakat doğru yerden mi atılmış? bu soru bende hala "?"  işareti taşımakta...



Bu korkuyu bizler yaratmadıkmı elbirliği ile " bak doktor amca iğne yapar....doktor amca acı ilaç verir...yok efendim doktor amca böyle yapar diye diye sonuç ...hastane korkusu... ( tabii yinede Allah kimseyi hastaneye düşürmesin)
Küçükken polisten korkardım, muhtemelen beni/bizi "polisler sizi alıp götürür" diye korkuttular bizimkiler:) şimdi mi? hiç korkmuyorum desem inanacak mısınız? korkmuyorum herhalde :)
Öncelikle bu çocuk hastaneden doktordan neden korkuyor onu araştıralım ...
Bizim ülkemizde de böyle bir hastane olsa olurmu? yada ne bileyim aile hekimliği gibi küçük küçük hastaneler....Oyuncak hastaneleri;)
Avustralyadaki hastane tam anlamıyla profesyonel, işlerini ciddiyetle yaptıklarıda belli... biz bu ciddilikle yaklaşırmıyız olaya bilmiyorum...






Her anne baba yeri geliyor doktor, yeri geliyor hasta oluyor..kendi dünyamızda kendi evlerimizde hepimiz birer oyuncak doktoru sayılırız :) gerekirse bez bebeği diker yamalar çocuğumuza sağlıklı şekilde oyuncağını eline veririz. ..biz anneler böyle varlıklarız işte....
Gelin şimdi bu hastane hakkında detaylı bilgiye...
Detaylı bilgi için burayı tıklayabilirsiniz...



Belki bir gün bizim buralarda da bir oyuncak hastanesi olur ve çocuklarımızın oyun dünyalarına farklı bir bakış açısı getirir bu hastane...neden olmasın? Dedim ya belki bir gün....

"Hoşça" ve "sevgiyle" kalın....



16 yorum:

  1. Çok güzel bir şey bu. Bizim kucuklugumuzde de olsaydı keşke. Hacettepe de olması da güzel. Hastane korkusunu yenme adına iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel birşey:) ülkemizde buna benzer etkinlikler daha fazla olsa ve yaygınlaşsa...

      Sil
  2. Eskiden 'Anne bak bebeğim hastalandı, hastahaneye götürelim mi?' cümlesi tebessümle karşılanırdı. Şimdi bu düşüncenin hayata geçtiğini bilmek gerçekten harika olmuş.

    Izmir'de ve Ankara'da da böyle bir uygulama var sanırım. Geçenlerde haberlerde izlemiştim. Tabi yurtdışındaki gibi olamaz ilgi ve alakaları ama çocuklar için güzel bir uygulama olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varsa ne mutlu bize, çocuklarımıza...Benim bildiğim unv. Etkinlik olarak yapılmasaydı...etkinlikte kalmayıp süreklilik sağlanırsa ne hoş olur:)

      Sil
  3. 3 kardeş ve yaşları yakın kardeşler olduğumuz için biz de de oyuncaklar sık sık bozulur kırılırdı.O üzüntüyü tahmin edebiliyoruz çoğumuz :)

    ama biz 3 kardeş o kırılan oyuncağı bile hemen oyuna çevirir bu hastane modelini kendimiz yapardık.kendimizce tamir etmeye anneme diktirmeye falan çalışırdık.

    genelde de hasta kurtarılırdı hem de bir eğlence daha çıkmış olurdu bize.o günleri hatırladım çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk anılarımızı iyi hatirlayanlardan olduğumuz için şükür Allaha...
      Tşk.

      Sil
  4. ülkemizde de olsa keşke ama eve gittiğince yine o cocukları bak doktor geliyor diye korkuttuktan sonra ne önemi var değilmi? Önce ebeveynlerin bazı şeyleri düzeltmesi lazım çocuk korkutma yöntemi doktor olmamalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum size...çocuk yetiştirmek zor sabir işi bu sabrı daha ılımlı daha doğru yolla yapmak gerekir...

      Sil
  5. İnsanlari mutlu etmek huzur bulmamiz saglar cok guzel bir dusunce gercekten. bende yeni blog actim takip edip yorum yaparsaniz cok sevinirim. Yorumlariniz benim icin cok degerli http://sengulasikkutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) hayırlı olsun diyelim...

      Sil
  6. gece biraz korkunç olur sanki. Korku filmi gibi. Ama fikir olarak şahane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu korkular hep Çaki bebek yüzünden:)
      Teşekkürler

      Sil
  7. iadeyi ziyarete geldim :) keşke ülkemizde de olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin cnm:) evet ya olsa iyi olurdu...

      Sil
  8. Merhaba blog Keşif etkinliğinde gördüm linkinizi. Benzer konular olunca bakıyım dedim iyiki bakmışım.
    Aslında istanbulda oyuncak müzesi var, oyuncak müzesinin bir odası bu iş için tasarlanabilir belki. Bence bu işe Gönül veren biri çıkarsa gerisi teferruat cınku bu tarz girişimler sevgiyle yapılacak işler yoksa tutmaz, hayata Geçmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokta güzel olur:)
      Aynen sevgiyle yapılması gerekir, katılıyorum size...

      Sil