7 Ocak 2016 Perşembe

Tahinli Kurabiye...

Merhabalar,
Sabah Ekinimin kreşe gitmeden önce "bana kurabiye yap" demesiyle bugün sizinle yapmış olduğum tahinli kurabiye tarifini paylaşacağım.
Bu kurabiyenin menşei kime ait bilmiyorum ama tarif üst kat komşum Meryem abladan:)
Tahinli kurabiyeyi hazırlarken, bloğumda daha önce tarifini verip paylaştığım tatlının da tahinli olduğunu anımsadım ve bundan sonraki tariflerimde tahin olmayacak sözünü verereek, tahinli kurabiye tarifini anlatmaya geçiyorum:)

Malzemelerimiz;
- 1 su bardağı tahin
- 1 su bardağı toz şeker
- 2 çay bardağı sıvı yağ ( ben yarım su bardağı ile ölçüyü eşleştirdim)
- 1 adet yumurta  ( sarısı ile beyazı ayrılacak)
- 4 su bardağı un
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı dövülmüş ceviz ( isteğe bağlı farklı malzemeler de kullanılabilinir)
- Yarım paket Kakao

Hazırlanışı;
Önce tahinimizi bir kaba boşaltıyoruz, sırası ile şekerimizi, sıvı yağımızı, yumurta sarımızı ilave ediyoruz...
Her malzemeyi ilave ettiğimizde, bir sonraki malzemeyi ilave etmeden önce diğer malzemelerin birbiriyle yoğunlaşmasını sağlıyoruz.
Un karışımında ise, iki su bardağı un vanilya malzemeyi harmanla, tekrar iki su bardağı un kabartma tozunu ekledikten sonra malzemelerin tümünü yoğurmaya başla...
Kıvamı dağılacaktır o nedenle çokta yoğurmanıza gerek yok...

Küçük küçük parçalar halinde ellerimizle hamuru toparlayıp şekil vererek önce yumurta akına sonra cevize batırıp fırın tepsimize yerleştiriyoruz...
Şekil vermeye çalışırken avuclarınızda çok baskı uygularsanız hamur dağılır. O nedenle ne çok baskı uygulayın hamura, ne de çok yuvarlayın...

Ekin çikolatayı çok sevdiği için yarısını kakaolu yaptım.
160°C veya 170°C lik fırında üstleri pempeleşinceye kadar pişirin...

Soğuduktan sonra tahinli kurabiyelerinizi sunum için tepsiden alabilirsiniz, sıcakken dağılabilir...
Tahinli kurabiyeyi yaparken kokusuna, piştikten sonra tadına bayılacaksınız:)...Mutlaka denemelisiniz diyoruuum, afiyet olsun diyerek ayrılıyorum...

Bir dahaki paylaşımımda görüşürüz ;)
Hasta olsakta çocuklarımız isteyince "hayır" diyemiyoruz... Söz konusu yemekse şahsen "hayır" diyemeyen annelerdenim :)...

10 yorum:

  1. Tahinli kurabiye denemek istediğim bir tarif. Çatlak çatlak çokta güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin canım, tarifi birebir uygularsan goruntudeki gibi kurabiyelerin olur:)

      Sil
  2. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve artık takipteyim :)
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim...
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Tahinli kurabiyeyi çok severim. Susamda çok yakışır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susamlı? Denemek lazım tatlida susam güzel olurmu acaba:) bu dahaki sefere bi tanesini deneyecegim:)

      Sil
  4. Aramıza hosgeldin.6.takipcin oldum.Sen de diğer blogları gezip takibe alıp yorum barakirsan.onlar da sana gelir.takipci sayın artar.blog yorum kardeşliği grubumuza beklerim. Takipleşelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler hoş buldum:) on cnm takipteyim...

      Sil
  5. ye beni ye beni diye bakan minnak kurabiyeler, gece gece canım istedi :D en kısa zamanda deneyeceğim tarifi :)

    YanıtlaSil