1 Şubat 2016 Pazartesi

Bir kase Çorba içmeye ne dersin???

Havalar soğuk, soframızdan eksik etmediğimiz, olmazsa olmazımız çorba, çorbalarımız:)...
Vitamini bol bir çorba tarifi vereceğim size.
Çorbanında tarifimi olur canım sende? demeyin! Olur bal gibide olur...
Soğuk algınlığının tavan yaptığı bir yıl ve mevsimse, çorba birebirdir...
Hanımlar, eşleriniz çokta sevmeyebilir bu çorbayı, askerde nasıl yapılıp veriliyorsa artık bu bakliyatla araları fena halde bozuk...
Eşimin tabiri ile "Kara Şimşek" benim tabirimle "Havuçlu Yeşil Mercimek" çorbasının tarifine geçiyorum...


Geçmeden önce, Yeşil Mercimek ile ilgili kısa bir bilgiyi vereyim...


Yeşil Mercimek;
Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir,
Enerji verir, kansızlığa iyi gelir,
Kalp krizi riskini azaltır,
Anne sütünü arttırır...
İçinde barındırdığı vitaminler; E, B1,  B2,  C, kalsiyum, sodyum,  demir, fosfor içerir...
Gelde bu çorbayı yeme şimdi:)
Tek başına iken çok faydalı, yardımcı malzemelerle düşünemiyorum...

Malzemeler;
1 su bardağı yeşil mercimek
1 çay bardağı erişte
1 baş soğan
1 yemek kaşığı salça
1 adet havuç
Çok az zeytinyağı
1 tatlı kaşığı nane
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz kırmızı biber


Hazırlanışı;
Zeytinyağı ile soğanları pempeleşinceye kadar kavuruyoruz, sırasıyla havuç ve salçayı ilave ediyoruz.
Sonrasında tuz,  nane, toz kırmızı biberi ekleyip, hepsini harmanlıyoruz...
Son olarak 4 su bardağı suyu ilave ederek kısık ateşte pişirmeye bırakıyoruz...
Pişmesine yakın erişteleri ilave etmeyi unutmayalım...


Ben bir saate yakın pişirdim...suyu cok azaldı ise buraz su ilave edin... Çok sulu yapmamanızda fayda var, bilginiz olsun:)
Benden bu kadar...


Afiyet olsun...
"Saglıcakla" "hoşça" kalın....

12 yorum:

  1. Oyyy cok güzel gorunuyor. Ellerınıze sağlık, tam bu mevsımde çocuklara yapılacak bır corba

    YanıtlaSil
  2. Ben de yapıyorum bu çorbayı yemek gibi oluyor. Lezzetli bir çorba

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor elinize sağlık en kısa sürede deneyeceğim bende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin cnm:) teşekkür ederim...

      Sil
  4. Bu saatte acıktırdınız beni :-) Çok lezzetli gözüküyor :-)
    Havuçsuz yapsak nasıl olur??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havuçsuzda güzel olur bence:)
      Şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  5. Ümmü nöbetteyim, yemek berbattı canım çekti, yarın ne yapsam diyordum ben de iyi fikir oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç cvp oldu:( sen çoktan çorbayı yapıp icmişsindir:) afiyet olsun:)

      Sil
  6. Harika bir çorbadır.Bizde de çok sevilir, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) gerçektende dediğiniz gibi harika :)

      Sil