29 Şubat 2016 Pazartesi

Tarihi Denizli Kaleiçi "Bakırcılar" çarşısını, buyrun birlikte gezelim...

Kale içi Çarşısı;
Çarşı kültürünüz var mıdır? yada Çarşıya çıkar mısınız?
Her şehrin neredeyse tarihi bir çarşısı vardır, Denizlinin de Kale içi çarşısı var.
Denizli ticaretin de önemli bir rol oynamaktadır. Tıpkı Babadağlılar iş hanı gibi...
Kale içinin tarihi ise; Bizans devrinde var olduğu bilinmekte...



Kale içinde tekstil ürünlerinden tutunda yorgancılık, alemcilik, bakırcılık gibi el sanatları da yer almaktadır.
İlk Kale içi çarşısına gittiğimde, zemin arnavut kaldırımıydı, restore edildi çarşı ve bana soracak olursanız önceki hali daha iyiydi.
Ben Bakırcılar çarşısını gezdim ve esnafla sohbet etme imkanımda oldu...



Ben bakırı çömleği severim, eskileri çok severim...Antikacıyımdır:)



Babamda çok sever eskileri, bizimkilerin evine Bursa'ya gittiğimde ayrı bir post olarak sizinle çok güzel eskiye dair birçok obje paylaşacağım, şimdiden söz veriyorum:)
Konuyu çok dağıtmadan devam edeyim, bakır işçiliği ayrı bir güzellik ve bende apayrı hayranlık uyandırdı gördüklerim.



Bakar mısınız? Çok güzel değil mi?





Günde bir defa mutlaka türk kahvesi içerim ve bu nedenle kendime, anneme ve ablalarıma birer tane bakır cezve aldım...Denizliden Bursa'ya sevdiklerime hediyem oldu:)



Bursa'ya gittiğimde de Denizli deki sevdiklerime hediyeler alıyorum.
Çok şık duruyorlar, siz bu satırları okurken ben belkide bakır cezvemde kahvemi pişirmiş yudumluyorumdur, kimbilir? :)
Bakırcılar çarşısını gezerken esnafla sohbet imkanım oldu dedim ya, "buraya turist çok geliyordur" diye sorum oldu ve aldığım cevap üzücü oldu:( hiç turist gelmiyormuş hatta tur araçları oradan bile geçemiyormuş... Üzüldüm açıkçası, esnafa üzüldüm...
Denizlinin bir tek tarihi Çarşısı var ve üstelik hediyelik eşya olabilecek, turistlerin ilgisini çekebilecek onca güzel bakır/el sanatları işçiliği varken...



Denizli Pamukkaleden ibaret değil ve bu konuda ilgililerin Kaleiçi carsisina turist getirme konusunda ilgili tür firmaları ile görüşmesi gerekir diye düşünüyorum.
Umarım sesimi duyan birileri olur...



Bakırcılar çarşısını gezdik, hediyeliklerimizide aldık... eee karnımız acıktı tabikide...
Eşim dedi ki " küçükken dedemle Denizliye geldiğimizde uğradığımız pideci vardı, seni oraya götüreyim mi? pide yer misin?" diye sordu, ilk önce hiçbir şey yemediğim için, pide yemek çok cazibeli bir teklif gibi gelmedi ama gittim ve yedim:) çokta güzeldi...



Mekanı görünce şaşırdım, kaleiçi kendini yenilemiş ama pideci hala eski mekan özelliğini korumakta...Bildiğiniz pide salonu değil ben anlatmayayım, çektiğim bir kare nasıl bir yer olduğunu size anlatsın...



1942 den beri varmış, bazen mekanlar çok ciks şık mekanlar olmayabilir ama mütevaziliği ve lezzeti varsa her zaman bir adım öndedirler...
Hala ilçelerden Kaleiçini gezmeye gelenler var ve bu mekana uğramadan karınlarını doyurmadan evlerine gitmediklerine eminim, tıpkı bir zamanlar eşim ve dedesi gibi:)
Denizlili biri olmayan birinden, bir süre daha Denizlideki yer/mekan gözlemlerini ve görüşlerini okuyor olacaksınız... Bu konuda gözlemlerime, önerilerime ve görüşlerime inanıp güvenebilirsiniz...
Keyif alabildiğimiz mekanlarda tekrar görüşmek üzere...
"Hoşça" kalın...
Sevgiler....

19 yorum:

  1. zaten bir sehri yabancisi daha iyi bilirmis. gitmis kadar oldum eline saglik canim. bakir cezvde kahve ayri bi guzel olurmus. keyifle yudumlasinlar kahvelerini ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim cnm:) sizi buralara getirebildiysem ne mutlu bana:)

      Sil
  2. Uğradığımız pidecimiz aynı bazen sadece ekmek pide alıyorum ordan kaleiçini bende seviyorum.Çok güzel bir yazı olmuş .Bu arada kale içini arka tarafında belki biliyorsundur Çayhanı var konak oranında çayı çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biliyorum o gün uğramak nasip olmadı:) teşekkürler cnm...

      Sil
    2. Bi gün beraber gidelim o konağı daha önce ben hiç gitmedim bence kaleiçinin her yeri keşfedilmeli ben hala tam olarak kaleiçi carsişini tam olarak bilemeyenlerdenim:)

      Sil
    3. Sen gel hep birlikte gideriz cnm:) çokta güzel olur...

      Sil
    4. Aynen ne güzel olur :)

      Sil
  3. pide nefis görünüyor yani..eski usul en iyisi..

    YanıtlaSil
  4. Doğrusu hoşuma gitti bu anlatım. Egeliyim, İzmirliyim, hatta Tireliyim ama, Denizliye gitmesem de orası benim bir özlemim. İnşallah yakın zamanda iziyaret imkanı bulurum. Ege şivesinin en belirgin olduğu bir ilimiz. Sizin gözlemleriniz ve resimlerinizle kendimizi Denizli'de hissederiz. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inşallah bir gün gelirsiniz :) evet şive buralarda çok belirgin...bir gün sivelerinide yazarım belki...ilk zamanlar kayinvalidemin bazı kelimelerini anlamiyordum, komik geliyirdu birde :) teşekkürler degerli yorumunyz icin...

      Sil
  5. Çok güzel bir yayın olmuş, emeğinize sağlık, oralara gittim resmen. Bakırlara bayılıyorum, ben biraz eskiciyim galiba. Bakır cezvede kahve, bakır tavada yumurtanın lezzeti bambaşka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten öyle tadlar farklı oluyor :) eski olan tarihi bir anlamı olan nesneleri bende seviyorum...teşekkürler çok...

      Sil
  6. Bursa nın çarşısına benzettim Allah ım o pide nasıl güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Bursalı olarak söylüyorum, evet benziyor çarşılarımız... Bursaya geldigimde de çarşıya cikmadan iskender yemeden donmeyiz:) yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  7. Semaverde bayıldım. Alışvetişmerkezlerine o kadar aşina olduk ki böyle çarşıları da esnaflarını da unuttuk...hatırlattığın için sağol canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, değerli yorumun için asıl ben teşekkür ederim:)

      Sil
  8. Bakırı ben de çok severim.Çok sağlıklı.Özellikle onda pişen yemeklerin lezzeti bir başka oluyor.Bu arada resimler çok güzel elinize sağlık.

    YanıtlaSil