2 Mart 2016 Çarşamba

Ahşap Oyuncaklar mı???...

Uzmanlar der ki;
"Çok fazla ve karışık oyuncaklar çocukların hayal gücü ve yaratıcılığını zayıflatır"...
Ben de fazla oyuncakları kaldırmayı planlıyordum, sanırım bu uzman görüşünü okumak isabet oldu...
Ekine alınan oyuncaklar birikince, fazlasıyla kalabalık bir oyuncak havuzumuz oldu, bu durum Yağmur için gerçekten karışık bir durumdu.
Fazla oyuncakları, kaldırmam konusunda eşimde uyarıyordu...
Çocuğun az oyuncağı olsun, oyun oynarken keyif alsın ve hayal gücü kuvvetlensin, bu kadar çok oyuncakla çocuk oyun oynamaktan bıkar, oyun oynamaz hangi biriyle oyun oynayacağını bilemez diyordu ve anlatmak istediğini anlayıp, anlamamış gibi yapıyordum aslında...
Şuanda az ve öz oyuncakları var, yaşlarına ve becerilerine göre bir kaç oyuncak bıraktım, onlarla oynuyorlar, diğerlerini kaldırdım...
Gerçekten o kadar çok oyuncak varmış ki:(
Bizim en sevdiğimiz oyuncaklar ahşap oyuncaklar Ekin hala oynar :) keyifli çünkü..
İlk aldığımız ahşap oyuncağımız daha doğrusu hediye gelen, Ekin müdahalesiz 20 aylıkken kendi başına yapmış, bakın yazmışım:)


İlk olan herşey bizde tarihlenir ve saklanır...birçok şeyde olduğu gibi:)
Tak çıkarları daha önceleri oynuyorduk, oynarken hem eğleniyor hemde doğadaki diğer canlıları keşfediyorduk:)


Ekinle şu aralar yap-boz oyuncakları yapmaya çalışıyoruz...Yap-Boz yapmayı seviyor, müdahalesiz değil tabi, şimdilik anne yardımıyla...
Yap-Boz yani yabancı dilde puzzle olarak adlandırılan oyuncaklar; düşünme ve çözümü bulma becerisi gerektirdiği için çocukta zihinsel etkinlik becerisi ve öz güven kazandırıyor.
Parçaları eşleştirmeyi, birleştirmeyi ve sonuca ulaştığında çocuk sizinle paylaşıp birşeyleri kafa yorarak yaptığını sonrasında etraftan duyacağı övgülerle öz güveni okşanarak kendine olan güveni artıyor...
Ahşap yap-bozlara, kolay olanlarla başladık ve iyi gidiyoruz derken, onların da üstesinden geldi bizim fındık kurdu:)


Karton 20 lik yap-bozlarımız da var bazen onları da yapmaya çabalıyor, bir anne olarak bu da beni mutlu ediyor:) bilginiz olsun bu süreçte sabır işi :) sabır gerçekten önemli, çocukları asla ama asla bir şeyleri yapmaya zorlamayın, emin olun onlar zamanla her şeyi kavrayıp her ebeveyni mutlu edecek akıllı zeki bireyler olacaklar...
Karton yap-boz oynarken Yagmur faktörünü unutmuş olacağız ki sere serpe oynayamıyoruz ( yağmur bildiğiniz mukavvayı bile yiyor:) ), o nedenle 20 lik ahşap puzzle aldım...


Bu arada, ahşap oyuncaklarımızı ve yap-bozlarımızı Toyzz shoptan aldım, fiyatlarda çok uygun...
Amaç oyun oynarken öğrenmesini sağlamak, yap-boz da bir oyun değil mi?
Yap-Boz konusuna daldım, ahşap oyuncağın çocuğa ve çevreye etkilerini paylaşmayı sona bırakmak zorunda kaldım:)


O zaman konuyu toparlayıp, Ahşap oyuncağın çevreye ve çocuğa etkilerine değineyim;
Çocuklar ahşap oyuncak oynarken vücuttaki elektriği atarlar,
Çocuklarda doğa algısı oluşur,
Doğal bir materyal olması nedeni sağlıklıdır,
Geri dönüşümü olan bir nesnedir,


Farklı kültürleri de tanıma fırsatı bulurlar (örn; Matruşkalar Rus kültürünün oyuncak bebeğidir ve çocuk bu oyuncak ile oynadığında o kültürü de görür ve tanır)..Bu da bana bir arkadaşımın Rusya seyahatinde aldığı matruşka, paylaşmasam olmazdı :)


Sizlerin ahşap oyuncaklar hakkındaki düşünceleriniz, görüşleriniz neler? ahşap oyuncaklarınız varsa, bahseder misiniz? keyifle okuyacağım emin olun:)


Çocuklarınızla birlikte oynadığınız oyunlar ve oyuncaklar kadar saf, tertemiz geniş hayal dünyanız olsun...
Çocuk yanınızla "hoşça" "sevgiyle" kalın...




19 yorum:

  1. Çocuklar için ahşap oyuncaklar çok iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cnm katılıyorum sana...Ahşap olmayan bilgi ve beceri gücünü yetinmeyen oyuncaklarimuzda var ama ahşap oyuncaklarin yeri ayri:)

      Sil
  2. Genel olarak ahşap oyuncakları tercih edenlerdeniz, bir mini tren setimiz var ahşaptan, bizim minik itina ile rayları dizip trenleri arka arkaya ekleyerek çuf çuf yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimde var:) ama babaannemizde...Ekin'in ismini taşıyan harf treni:) çocuğunuzla mutlu oyunlar...

      Sil
    2. Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bizde ahşap oyuncakları tercih edenlerdeniz. En son annemin yeni yıl hediyesi olan otoban koleksiyonumuza eklendi. Yakında kızımın sevdiği oyuncak ve kitapları hakkında yazılar yayınlayacağım (arasında plastik ve peluşlar da var ama o kadarı olacak artık).
    Güzel yazınız için teşekkürler...
    Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahşabin yeri ayrı, tabikide peluş ve plastik oyuncaklarda olacak:) bizdede sadece ahşap mevcut değil:) bendende sevgiler

      Sil
  4. Eskiden bu kadar yaygın değildi ama artık her yerde bulmam mümkün ahşap oyuncakları....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cnm:) o yönden şanslı donemlerdeyiz:)

      Sil
  5. canım benim oğlan 7 yaşında ancak geçmiş dönemlerde çok severdik ahşap oyuncakları. Demirin kocaman bir tren seti var trenleri de var ahşap. Bir de böyle 30 parçalık ahşap puzzle vardı saklamamışım :( onu çok severdik. kıyafet değiştiren ayı seti vardı ahşap ayıcıklar.
    ne güzel herşeyinot etmişsin. ben de bazı şeyleri skladım bazılarını başka çocuklara verdik ama evler resmen oyuncak dükkanı gibi di mi:)
    güle güle oynasınlar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahşap ayıcıklar mı? Ne tatlıdır ayının ahşabı:) henuz oyuncak vermişliğim yok malum daha Yağmur var sırada oyuncaklarla oynamayı bekleyen:) çok teşekkür ediyorum cnm:)

      Sil
  6. çok güzeller hepsi, daha sağlıklı diğerlerini unutturup bunlarla oynamalı çocuklar bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cnm gerçekten güzeller :) daha neler var neler:) ama hepsini alacak degiliz:) diger oyuncaklrada şans veriyoruz...

      Sil
  7. Bu oyuncaklar çok faydalı.Ben de yeğenlerimden gözlemliyorum.Çünkü benim çocuklarım bayağı büyüdüler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlemlerinde yanılmamışsin cnm, gercekten faydasini fazlasıyla gözlemleyen biride benim:) sevgiler...

      Sil
  8. Bu tahta oyuncaklar güzel oluyor. Biz söyle yapiyoruz. Oyuncak dolabina kaldiriyoriz bir kismini sonra unutulunca cikarip degis tokus ediyoruz. Bikmiyorlar hem.

    YanıtlaSil
  9. blogları gezerken keşfettiğim blogunuzu ve takibe aldım hemen .. bende beklerim ...
    http://soslubadem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzu takibe aldım bende:) hoşgeldiniz diyelim...Teşekkürler

      Sil