13 Mart 2016 Pazar

Fırın Sütlaç...

Sütlü tatlılarla aranız nasıldır?
Damak tadıma hitap eden her türlü tatlıyı severim, tat konusunda gelenekçi biriyim, yeni tatları çok çabuk kabullenemem, kabullenirsemde vazgeçemem:)
Sizinle dün yapmış olduğum sütlaç tatlısının tarifini paylaşacağım...
Rumeli tatlısı olan Sütlaç, Türk Mutfağının sütlü tatlıları arasında en sevilendir ve mutfaklarımızda ara ara yaptığımız güzel bir tatlıdır...
Sütlaç tatlısını sadece yılbaşında ikram eden ülkelerde varmış, bilmiyordum...
Herkesi biz gibi görmemek lazımmış, İskandinavya ülkelerinde sütlaç sadece yılbaşı gecelerinde üzerine  tarçın ve çeşitli şekerleme kronatları ile garnitur edilerek servis yapılırmış...


Ben Fırında sütlacı daha çok sevenlerdenim...
Fırına vermediysem, cevizle yemesinide çok severim üzerine biraz da tarçın....Mmmmm....
Harika:)

Tarif için malzemeler;
1 çay bardağı pirinç,
1,5 su bardağı su,
5 su bardağı süt,
3 çorba kaşığı buğday nişantası,
1,5 su bardağı şeker...

Hazırlanışı;
Pirinçleri su ile buluşturup haşlıyoruz, ben pirinçleri biraz diri tuttum, tamamen damak tadıyla alakalı, siz kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz kıvamı...
Haşlanmış pirinçlere sütü ve şekeri ilave ediyoruz...
Kaynayan sütlacımıza kıvam vermek için su bardağının yarısına kadar su ilave edip nişastayı ekliyoruz, karışımı kaynayan sütlaca azar azar ilave ederek karıştırıyoruz...


10 dakika daha kaynattıktan sonra göveç kaplarımıza sütlaçları boşaltıyoruz ...


Fırın tepsimize su ilave edip, şütlaçlarımızı fırının üst kısmına yerleştirerek 245 derecede üzerleri kızarana kadar bekliyoruz..


Veee sütlaçlarımız servise hazır:)
Afiyet olsun...
Tatlı günlerde tatlı tariflerle tekrar buluşmak üzere...
Sevgiyle "hoşça" kalın...

14 yorum:

  1. Daha dün yaptım desem;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper derim:) bende dün yapmıştım...Afiyet olsun cnm sizede bizede:)

      Sil
  2. Fırın sütlaca bayılıyorum ancak hiç yapmaya cesaret edemedim. Sütlaç yapıyorum, sanki bu zor gibi geliyor.

    YanıtlaSil
  3. Sütlaçların üzeri çok güzel kızarmış, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. ümmücüm bu ne güzel bişi ya:) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Şahane gözüküyor resmen ağzımsulandı ellerinize sağlık 🙏🏼🙏🏼

    YanıtlaSil