15 Nisan 2016 Cuma

Bursa Arkeoloji Müzesi.."Bursa Archaeology Museum"

Bursa Arkeoloji Müzesine en son orta okulda gittiğimi hatırlıyorum :)
O zamanlar müze gezisi ödev demek sınav demekti, o nedenle keyif aldığımı anımsayamadım:(
Şimdi ise 3 yaşında kızımla gittim:)
Bursa Kültürpark içinde yer alıyor müze. ..
Kültürparkı yeniden keşfederken müzeye uğramayıda ihmal etmedik....
Hadi gelin sizleri Roma ve Bizans Dönemine götüreyim...

Eski mezar, bulunduğu yer ile ilgili görseller videoda...





Buda yine eski mezar,  bir kadına ait, kolyesi, bilekligi tokası ile gömülmüş....

Bilirsiniz ki eski heykellerin kafasının birçoğu yoktur....nedeni ise; çalınmış olmalarıdır....





Lahit....Eski Mezar...


Misyoner döneme ait yerleşim yeri, maket ile görsellik kazandırılmış... 




Bu resimde; cımbız ve tokalar mevcut...
Roma Bizans Döneminde yaşayan kadınlar, daha çok göze hitap ediyorlar bence...

Son olarak Arkeoloji Müzesindeki eski paraları da (sikkeler) görüp müzeden ayrılıyoruz...

Müze çıkışı biraz ilerlediginizde Hakimevi çıkacak karşınıza oturup soluklayacağınız nezih bir mekan...

Hakimevinden çıkıp, karşıya geçtiğinizde görsek ihtişamı ile Atatürk Evi'ni göreceksiniz...
Mermer Merdivenlerde bizi karşılayan "kertenkeleyi" unutmayacağız...


Çadırvan...

Atatürk'ün Bursa'ya geldiğinde kaldığı muhteşem ev, yotube videomda..
Bir müze ziyaretimiz daha burada son buluyor...
Youtube sayfama üye olursanız memnun olurum:)
Sevgilerimle...


2 yorum:

  1. aferin fıstığa annesiyle ne güzel geziyor maşallah diyelim , hiç sorun yaşatmamış bravo !!
    arkeoloji müzesine gitmiştim Bursa'da ama yıllar oluyor. Aynen çcukken gençken pek birşey anlamadım ben de müzelerden:) yaş aldıkça algılarımız değişiyor daha bir güzel geliyor tarih müzeler .. bir de tabi eğitim sistemiyle de ilgili bir sorun bu.
    ellerine sağlık canım . youtube videounu da izledim. ne güzel tanıtmışsın burası salon burası yaver odası;) ufaklığa de ki derya teyze dye bi teyze var izmirde sana hayran kalmış çok akıllı bulmuş seni de :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaş ilerledikçe algı da değişiyor:) Ekin saolsun arada mızmızlik yapıyor ama büyük sorunlar çıkartmıyor annesine:) söylerim cnm...çok tatlısın...

      Sil