3 Nisan 2016 Pazar

Bursa Kent Müzesi "Museum"...

Ekinle evden çıktık ama nereye gideceğimiz konusunda hiçbir fikrim yoktu, tek bildiğim otobüse bindiğimizde Heykelde (merkez) ineceğimiz...
Heykelde indik, Ekin iner inmez simit istedi simitimizi aldık ve Atatürk heykeli önünde ilk pozumuzu verdik:)


Sonra Heykelin arka tarafına geçtik, arka tarafı lise yıllarımızda arkadaşlarla takıldığımız, saatlerce sohbet  ettigimiz bir mekandı...
Adliyenin orası, şimdi eski adliye oldu yerini yeni ismi ile Bursa Kent Müzesi almış...


Bukartınızla giriş yapabilirsiniz, yoksa bilet alıyorsunuz...
Bodrum, zemin ve 1. Kattan oluşuyor müze...
Camekanın üzerinde yürüyeceksiniz...


Bodrum katta; eski Bursa'ya dair (semtler, kıyafetler, esnaflar) göreceksiniz...
Eski zamanlarda esnaflık nasıldı  (görsel olarak)? Osmanlı dönemine dair...

ipek böcekçiliği, köyde ninemlerinde yaptığı ipek böceği yetiştiriciliği ...
Elimin ipek böceğine, kozasına, yaprağına değdiği günleri anımsadım birden;)
Ben kendimden geçtim gezerken, belki de çok ilgili olduğum içindir eskileri eskiyi seven biri olarak...


Çok otantik geliyor bana o dönemler...


Zemin katta;Bursa tarihi; el işçiliğiyle, gölge oyunlarıyla, Osman Gazisi, Orhan Gazisiyle...
Hem tarihi hemde kültürü ile Bursa yer alıyor...



Atatürk...Antlaşmalar, Atamızın şehrimizi ziyaretleri ve notlarıda yer alıyor...
Geçmişten günümüze Bursa...
Gölge oyunlarından Hacivat Karagöz...


Birde Bursa'nın mini mini maketi:)


Eskiler;  Bebek arabası, ütü, dikiş makinesi, yazar kasa...




1.katta; Sahne Bursa, yani Zeki Müren, Müzeyyen Senar, Yıldırım Gürses...


Sizi Sanat efsaneleri karşılıyor...


Eski bir piyano fonda Müzeyyen Senar eşliğinde 1. Katı geziyorsunuz...


Zeki Müren ve Müzeyyen Senar kıyafetlerini göreceksiniz...


İşlemeli ışıl Işıl elbiseler...


Fotoğraf çekimi ile müzeyi çek çek bitiremezdim o nedenle daha detaylı Bursa Kent Müzesi Gezimizi videolara aldım ve Yotube kanalımda yayınladım...
Kanalıma üye olursanız memnun olurum:)
Bursa Kent Müzesi hakkında daha detaylı bilgi ve ulaşım için internet adresini ziyaret edebilirsiniz...
Web: http://www.bursakentmuzesi.com/
Bursadaki tatilimiz bitmediği sürece, Bursa' ya dair yayınlarımda bitmeyecek:)
Özünüzü unutmamamız/nız dileği ile "hoşça" kalın...
İnstagram: motherlovedaughters


12 yorum:

  1. Güzel bir gezinti oldu, Bursa'ya yolum düştüğünde bizzat gidip göreceğim mutlaka çok hoş hazırlanmış, eski döneme ait detaylar. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim, okuyup yorumladığınız için:)

      Sil
  2. Sayende oturduğum yerden gezdim sağol:)

    YanıtlaSil
  3. müthiş . ne kadar güzel bir paylaşım.Bursa gerçekten tarih kokan bir şehir. Ben de 3 sene önce gitmiştim. Ama bu müzeyi gezmemiştim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Bursa'da arkadaşım var tutturmuş buraya gel bir gün. :D Sayende müzesini gezmiş oldum. :)) Otantik yerlere bayılıyorum, çok güzel bir paylaşım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşını dinlemelisin:) teşekkürler cnm...

      Sil
  5. görmek istediğim yerlerden biri :)

    YanıtlaSil
  6. Bursadasın yani hala;) bursaya gittim ama ben de bu müzeyi gezmemiştim. İpek böceği bana çok ilginç gelmiştir hep. Bir de o bebek arabaları nasıl güzel, nasıl zarif. Ben çok hor kullanıyorum bu zamanda olsa kırılırdı herhalde hemen;)

    YanıtlaSil
  7. Evet cnm hala Bursadayım:) teşekkürler

    YanıtlaSil