12 Nisan 2016 Salı

Çocuk Tasması Nedir? Bilen, Duyan ve Gören var mı?

Türkiye de görmediğim, ablamın müşterisinin çocuğunu bir kaç kez kaybetmesi ile "Çocuk Tasması" alarak kontrol ettiğini duyana dek bilmiyordumda...
İlk duyduğumda garip geldi ve tasma olayını sadece kedi ve köpeklerle bağdaştırırız, insan olarak görmediğimiz sıklıkla da rastlamadığımız bir olay...


Bu konuya her açıdan bakmak istedim...
Yurt dışında yaygın olarak kullanılmakta olan bu tasmalar ülkemizde rastlamak imkansız gibi birşey...


Bizler ön yargılı insanlarız çok dinlemeden sadece gördüğümüzde " o insanı hemen küçümseyip iyi bir ebeveyn olmamakla suçlar, hatta zaptedemeyeceksen neden doğurdun diyebiliriz de"...
Aslında en başta dedim ya, olaya her açıdan bakmak lazım...
Çocuklar öyle bir karaktere ve enerjiye sahiplerki, gerçekten kalabalık bir ortamda saniyelik bir göz temasını kaybettiğin anda çocuğun ortadan kaybolabilir...


Elini tutmak istemeyen, bebek arabasında durmayan, söz dinlemeyen hareketli bir çocuğunuz varsa kalabalık ortama nasıl girebilirsiniz ya da çok çocuklu ebeveynlerseniz...
Yurt dışında gayet normal karşılanan bir durum, bizim ülkemizde anormal karşılanabilir...
Yabancı sitelerde ve türk sitelerinde satışları mevcut...

Çocuklar için bu tasmalar şirin hale getirilmiş...
Uzaktan baktığımızda aslında yadırganacak bir durum gibi görünmüyor, isim de sıkıntı var...
Tasma yerine, kelimerde oynama yapılarak  "Çocuk gezi emniyet kemeri" denilse daha albenili olacak:)
Çok çocuklu biri değilim iki kızım var evet kalabalık ortamlara girmeye çekiniyorum eşimle bile çıksam yinede korku oluyor çocukları kaybetme korkusu o nedenle tek başıma iki çocukla dışarıya çıkmıyorum ve bu kemer olayına da soğuk bakmıyorum, tabi sıcakta değilim:)


Kimi diyorki çocuğum kaybolacağına kemeri takarım daha iyi, kimsenin barbar  bakışında umursamam, kimi ise ben kullanıyorum ve çok rahatım diyor...
Kimileride olumsuz örnekle eleştiriyor kemerleri...
Kemer demek sanki söz konusu ürüne bir tıkta olsa sempatiklik katti;) ne dersiniz?


Her çocuk farklı farklı huylara sahip, gerçekten zaptedilemeyen hiperaktifliğin ötesinde hareketliliğe sahip olan çocuklar varki bu çocukları kontrol etmek icin bir çözüm gerek...
Dışarıya çıkmamak yada çıkartmamak tabiki bir çözüm değil ...
Çocuk oto koltuğu, çocuk puset, çocuk emniyet kemeri vs. vs.  Hep çocukların güvenliği çin düşünülmüş ürünler bu üründe çocuklar için düşünülmüş...
Ülkemizde kolay kolay kabul görmeyecek bir ürün, fakat güvensiz bir toplum olduğumuzu düşündüğümde ve ülkede ki kayıp cocuk istatistiki verilere bakıldığında ihtiyaç duyulacak bir ürün ve yadırganacak bir durumda yok aslında...


Bazı çocukları evin içinde kaybedebiliyoruz, saklambaç oynamayı seven çocuğun bu oyunu dışarıda oynama olasılığı çok fazla, kaybetme riskide var... (Allah Korusun)
İşin psikolojik boyutuna kendi açımdan baktığımda işin içinden çıkamadım doğrusu :) çocuğun özerklik bölgesine müdahale edip onu sınırlandırıyor olmak ne kadar doğru olabilir ki? demeden edemiyorum...
Çocuğa bu kemeri doğru dille anlatarak kullanılıyorsa ve çevre baskısı yoksa psikolojik olarak yan etkiside olmaz herhalde:)
Sonuç olarak Türkiye de kullanılmaz ondan eminim,kültürümüze aykırı...
Bizler çocuklarımızla konuşarak eğitmeye yönlenen bireyleriz daha çok...
Söz konusu kemer dikkatimi çekti ve düşüncelerimi yazdım...
Türkiyede bu kemeri kullanan var mı? Ya da Yurt dışında?
Bu konu hakkında bildiklerinizi duyduklarınızı paylaşırsanız memnun olurum...
Sevgiyle "hosça" kalın....





11 yorum:

  1. Bu kemerleri biliyorum ve bir istanbul ziyaretimizde bağdat caddesinde kullanan bir aileye rastlamıştım.. Kesinlikle sıcak olmadığım bir konu ama kullanım tamamen ihtiyaca göre değişiklik göstereceği için kullananlara birşey diyemem. Sadece pedogog/psikolog yada sosyologlar bu konuda ne düşünüyorlar acaba merak ettim, ihtiyacı olan çocuklar yada aileler için önerebilecekleri bir araç mıdır.. yani çocugun psikolojik yada gelişiminde zararı olacaksa alternatif yöntemler düşünmek mi gerekir diye aklımdan geçti benim..

    YanıtlaSil
  2. Bir kez görmüştüm burada , tuhaf gelmişti .Kesinlikle çocukların elinden tutarak , küçükse kucağa alarak anne sıcaklığını ve güvenini hissetmelerinden yanayım. Belki rahatsızlığı olan ele avuca sığmayan çocuklar için kalabalık ortamlara çıkılması gerektiğinde olabilir, alıştığımız bir şey değil.

    YanıtlaSil
  3. bence olabilir ben demir küçükken genelde kapüşonundan tutardım hafifçe. biraz serbest koşmak yürümek istiyorlar 3 yaştan sonra özellikle. o sırada o özgürlüğün tadını güvenle alabilmesi için böyle sevimli ama çocuğu da mağdur etmeden, onu tasmalanmış gibi göstermeden kontrol mekanizmaları olabilir.

    YanıtlaSil
  4. ama çocuk bu biraz düşe kalka büyüsün yaw :)

    YanıtlaSil
  5. Ben karşı olmadığım gibi kullanmanın iyi olacağını bile düşünüyorum bu ara. Öykü yürümeye başladığından beri özellike dışarda zaptetmek çok zor. Avm lerde bir kaçıyor ezilmesi düşmesi an meselesi Allah korusun. Adı hoş değil ama hareketli çocuklar için çok güzel bir şey bence.

    YanıtlaSil
  6. İlk defa böyle bir şey görüyorum çok enteresan.
    Kullanmak ne kadar doğru işin o kısmı hakkında çok da fikrim yok açıkçası.

    YanıtlaSil
  7. Bazı durumlarda ihtiyaca cevap verebilir belki ancak mantığı bana hiç uymayan,kullanıldığında çevredeki bakışları hayal bile edemediğim bir ürün :)

    YanıtlaSil
  8. Dün kütüphanede gördüm maymunlu olandan. .Benim hoşuma gitmedi aslında. Zaten çocuğun yanındasın ne gerek var o ipi tutmaya

    YanıtlaSil
  9. Yaşayan bilir derler ya, herkese göre söz konusu ürün değişkenlik gösterebiliyor...

    YanıtlaSil
  10. kalabalık yerlerde işe yarayabilir kaybolma olaylarından çok korkarım

    YanıtlaSil
  11. Maalesef öyle bir dönemde yaşıyoruz ki kullanmanın sağlıklı olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil