23 Nisan 2016 Cumartesi

Göç Müzesi "Museum" (Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi)

Eveeet son müze yazım ile karşınızdayım....
Bursa tarihi ve kültürü ile zengin bir kent olunca paylaşımlarımın konusu aynı olup mekanlar farklı olabiliyor...
Bir sonraki yayınlarımda türbelerde olacak...
Göç Müzesi'ne Oyuncak sergisi için geldiğim, Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezinde bulunuyor...
Aynı binada farklı konuları içeren bir çok müze yer almakta....
Merinos Eski Bir tekstil fabrikasıydı ( Açılışını Atatürk yaptı diye biliyorum), Bursa Büyükşehir Belediyesi Fabrikanın bulunduğu alanı Kültür Merkezi olarak hizmete sundu....



Yotube kanalımda tüm detayları ile Göç Müzesini izleyebilirsiniz, abonede olursanız kanalıma memnun olurum...

Müze içerisinde dokunmatik ekranlar sayesinde Göç tarihini daha detaylı inceleyebilirsiniz...


                                       Çağlar....



Göç zamanı yaşanılanlar, mum heykelleri ile canlandırılmış...


         Mübadele Dönemide müzede işlenmiş....



Tarihimizi unutmamak adına hatırlatıcı verimli bir müze gezisi oldu...
Fırsat bulduğunuz zamanlarda şehrinizde bulunan tarihi yerleri ve müzeleri gezin dolaşın derim :)
Görüşmek üzere, sevgiyle, hoşgörüyle "hosça" kalın....


12 yorum:

  1. Hem müze hem canlandırmalar harika görünüyor. Bursa'ya sadece müzeleri için geleceğim bir gün. Teşekkürler gezinti için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gelin gezin derim:) ben teşekkür ederim...

      Sil
  2. Faydali bir paylasim oldu bu. You tube kanalina da ugrayacagim simdi.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir müze. Bursaya gelirsem uğruycam...

    YanıtlaSil
  4. canldırmaları olan müzeleri daha d çok seviyorum. bu müze de çok güzel cnım. ama anne buydan gitmek istyoyum diyor yaaa çok tatlı bıdık yerim onu ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müze sonuna kadar söyledi :) nedeni ise oyuncak sergisini geçmiştik ve etkinlik saatini beklerken göç müzesini geceyim dedim, fakat Ekincik sabırsız aklı oyuncaklarda ve etkinlikteydi:) teşekkürler

      Sil
  5. Bursaya gitmiştim ama bu müzeyi görmemiştim. Müzeler güzeoluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cnm tekrar gelirsen ugramalısın:)

      Sil
  6. Ne kadar güzel bir müzeymiş. Mübadele yılları... İnsanlar ne sıkıntılar çekmişler. Canlandırılanlar dahi yüreğini burkuyor insanın.

    YanıtlaSil
  7. Duymamıştım hiç adını. Video aracılığıyla gezmek iyi oldu. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil