16 Mayıs 2016 Pazartesi

Baba ve Oğul...Osman Gazi-Orhan Gazi Türbeleri...

Bursa'dan geleli bir hafta oldu, fakat gez gez bitmeyen Bursa yazılarım henüz bitmedi:)
Bursa Tophane de bulunan Osman Gazi ve Orhan Gazi Türbelerini gezdik, Ekin' le birlikte...
İlk olarak Osman Gazi Türbesini ziyaret ettik sonrasında oğlu Orhan Gazi Türbesini...
Osman Gazi kimdir? derseniz buraya tıklayarak detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz...


Oğlu Orhan Gazi hakkında detaylı bilgi içinde burayı tıklamanız  yeterli...


Tophane de türbelerin yani sıra saat kulesini top arabalarını görebilir, dinlenmek için orada bulunan cafe ve restoranları tercih edebilirsiniz...




Bursa'ya kuş bakışı bakmayı ihmal etmeyin...
Benim gözümden Bursa bu videoda:)


Tophaneden çıkıp çarşıya doğru giderken Balıbey Hanından geçtik, handa küçük küçük atölyeler cafeler mevcut...



Durakların oraya indiğinizde sağ tarafınızda Osmangazi'nin silah arkadaşlarından Aygut Alp'in torunu Timurtaş Paşa türbesi ile karşılaşacaksınız.


Oradanda karşı tarafa geçtiğinizde kendinizi çarşıda bulacaksınız..
Yol tarif eder gibi oldu ama:)
Detaycı biri olduğum için bazen laf kalabalığı yapabilirim:) kusura bakmayın oldu mu?


Eh bu kadar gezi sonrası acıkmıştık ve iskenderini çok sevdiğim mekana uğramayı ihmal etmedik...
Bursaya gelirseniz vede Bursaya gelip iskender yemeden dönmek olmaz derseniz tavsiye ederim bu mekanı...


Ulucamiyede uğramak isterseniz, bulunduğunuz yere yakın, uğrayın görün derim...
Aslında bende size ulacamiyi gezdirmek isterdim fakat malum canlı bomba saldırısının olduğu gün oradaydım patlamadan iki saat önce...
Ulucamiye girsemmi? girmesemmi? ikilemi içindeydim.
Çok kalabalıktı yerli turistler gruplar vardı ve o kalabalıkta istediğim çekimi yapamam düşüncesi ile oradan ayrıldım....
İyiki ayrılmışım diyorum...
Çok şükür gerçekten o gün Bursa bir facianın eşiğinden döndü birkez daha geçmiş olsun diyorum herkese...
Oraları sadece dışarıdan çektim çekimlerini youtube sayfamdan izleyebilirsiniz...
Anlık çekimlerin için ise snapten takip edebilirsiniz;
Snap: ekinekinoks
Bursada gezemediğim yerler; Emirsultan, Yeşil, Cumalıkızık buralara gitmek için fırsatım olmadı...
Bir buçuk ay durdum ama inanın fırsatım olmadı :)
İşte Bursa' ya, gezdiklerime dair son yazım...
Bir sonraki yazım ise "Bursa Alışverişim" olacak...
Bursadan neler aldım acaba?
Kendinize çok iyi bakın ve dikkat edin...
Sağlıcakla "Hoşça" kalın...




10 yorum:

  1. Bursa'nın mistik-tarihi bir dokusu var. 10 seneden fazla orada yaşadım, özlüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle geçmiş olsun, insana düşüncesi bile huzursuzluk veriyor. İyi ki girmemişsiniz ve ucuz atlatıldı dediğiniz gibi. Artık bu olayların önü kesilir umarım.
    Ne güzel yerler var Bursa'da. Sayenizde gitmeden de bir kısmını görmüş ve bilgilenmiş olduk.
    O kadar yazılardan en akılda yer eden görsel nedense kebap oldu. İlgim o yönde demek ki. :D
    Elinize sağlık, keyifli bir yazıydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim, ben teşekkür ederim bloğumu ziyaret edip yayinlarimi okuduğunuz icin:)

      Sil
  3. Geçmiş olsun canım.
    O yerleri gezmiştim o kadar güzel yerler ki. Senin kaleminden okumak ta çok keyifliydi.

    YanıtlaSil
  4. Ahhh aşık olunası şehir Bursa'm :) Uzakta olunca daha çok anlıyor insan güzelliğini :) Bursa'mı bir de sizden okumak çok keyifliydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bloğuma gelip okuduğunuz için:)

      Sil
  5. Ayrıca çok geçmiş olsun size de gerçekten çok kötü bir olay Bursa'mın alışık olmadığı durumlar bunlar 2006 yılından beri ilk defa bir canlı bomba faciası yaşandı ve çok şükür her ikisinde de tek ölen bombacı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülke olarak alışık olmadığımız en kötü dönemden geçiyoruz maalesefki, umarım herşey güzel olur

      Sil