28 Mayıs 2016 Cumartesi

Havuçlu Cevizli Kek...Bu Lezzet Kaçmaz...

Evde kek kurabiye kokusuna oldum olası bayılmışımdır...
Havalar soğuk gidiyor bizde kızlarla evdeyiz...
Bol bol hamur işi yapıyoruz:) evimizin olmazsa olmazlarından  hamur işlerimiz...
Nasıl olsa kiloda almıyoruz:)


Bu soğuk havalarda sıcaklık evimde:) kek kokusu, sıcacık bir ortam, kızların zırlamaları, gülüşleri, oynamaları, bazen beni çileden çıkarmaları oh mis:)
Allah'ım herkese sağlıklı iç huzur nasip etsin...
Havuçlu kek tarifini youtube videolarından araştırırken  "nefis yemek tarifleri"ne denk geldim ve oradan bakarak yaptım, farklı olan cevizlerim...
Cevizler rondodan geçti, Ekin hanım yemez yoksa...
Havuçlu Kek'i yapma videomda burada...Arkadaşlar youtube kanalıma üye olursanız ayrıca memnun olurum...


Tüm ölçüleri birebir yaptım ve gerçekten pamuk gibi çok güzel "Havuçlu Cevizli  Kek" oldu...
Muhabbete mola verme zamanıda geldi, buyrun tarife geçelim...
Malzemeler;
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
küçük kase dövülmüş ceviz
3 boy havuç


Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpıyoruz, süt ile sıvıyağı ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.
Unumuzu, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek çırpma işlemine devam...


Son olarak rendelenmiş, suyu sıkılmış havuçlarımız ile cevizimizi karışıma ekleyerek karıştırıyoruz...
Yağladığımız kek kalıbına karışımı dökerek 170 C° lik fırınımızda 40-45 dk. pişiriyoruz...


Kekimizin pişip pişmediğini anlamak için kürdan yardımıyla keke batırıp çıkardığımızda kürdan temiz ise kekiniz pişmiş demektir:)


Havuçlu Cevizli Kekimiz hazır...


Afiyet olsun...
Farklı tatlarda tekrar görüşmek ümidi ile "hosça" kalın...
Snapchat : ekinekinoks

29 yorum:

  1. En sevdiğim keki yapmışssınız o değil kakoulusu daha güzel değil mi :)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık havalar yaza dönük yüzünü biraz nazlı gösterirken evlerde kek,borek kokusu sanki sıcaklığı getiriyor. Guzel görünüyor eminim lezzetlidir de 😃

    YanıtlaSil
  3. Eşim harika yapıyor Havuçlu cevizli keki ama o havucu biraz sekerle başta kavurup oyle koyuyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha mı güzel oluyor havuc kavrulunca...bir dahaki yapımında kavuralım bakalım...merak ettim...

      Sil
  4. Ellerinize,emeğinize sağlık çok güzel gözüküyor:)

    YanıtlaSil
  5. Eline saglik canim. Su nasil olsa kilo almiyor cümlesine takildim. Ne güzel sey o öyle nedir formülü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Formül, yemek saatinde bile anneye yemek yedirtmeyen iki can evlat:)

      Sil
  6. of of diyet de mi buuuuuu :)

    YanıtlaSil
  7. Yaa çok güzel görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir görüntüsü var :) Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Ya havalar nasılda soğudu dimi tamda kışlıkları kaldırmışken ! Kekin kokusu burnuma geldi :) Yazın gelince bol bol muhabbet eder kek yeriz :) trileçesiz olmaz ama :)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık güzel görünüyor. Benim de kızım olsa birlikte yapsak

    YanıtlaSil
  11. Çok seviyorum ben de. Cevizli olan hiç bir şeye hayır diyemiyorum. Her şeye çok yakışıyor değil mi? Ben buna çikolatalı sos yapıyorum. Çocuklar öyle daha çok seviyorlar. Eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende cevizin ayrı bir albenisi var:) teşekkürler cnn

      Sil
  12. Çok seviyorum ben de. Cevizli olan hiç bir şeye hayır diyemiyorum. Her şeye çok yakışıyor değil mi? Ben buna çikolatalı sos yapıyorum. Çocuklar öyle daha çok seviyorlar. Eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. Çokkk sevdiğim bir kek! Eline sağlık canım ❤

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel. Ellerinize sağlık. Ben de severim. Ama nedense çok yapmadım bu tarifi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) birgün mutlaka deneyin derim ..

      Sil
  15. Bende bu keki yapmayı çok seviyorum kii :)) yapması mı yemesi mi keyifli bilmiyorum ama kek yaparken çok mutlu oluyorum :))

    YanıtlaSil
  16. bir havuçlu iki limonlu kek şu dünyada en sevdiğim iki kektir =) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. eline sğlık ben de bayılırım bu keke ;)

    YanıtlaSil