1 Mayıs 2016 Pazar

II. Murad Külliyesi (Sultan Türbeleri) "Bursa"

Bursa da Muradiye Külliyesi olarakta bilinen ve restore edilerek Bursalılar'ın ziyaretine açılan II. Murad Külliyesi Sultan Türbelerini gezelim dedik...
Muradiye'nin ismi buradan gelmektedir...


II. Murad ( Koca Murad) 6. Osmanlı Padişahı olup Fatih Sultan Mehmet'inde babasıdır...
Sultan II.Murad 1404 yılında Amasyada doğdu, 18 yaşında tahta geçmiş olup şair ve hattattı...
1451 yılında Edirnede vefat etti, 47 yaşında aslında çok erken bir yaş...


II.Murad hakkında detaylı bilgiye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz....

Türbe yolculuğumuz ile türbelerin tamamını yotube videomda izleyebilirsiniz...
Abone olmayı unutmayın:)

Külliyede II. Murad'ın yanısıra Sultan Süleyman'ın boğdurttuğu oğlu Şehzade Mustafa'nında türbesi külliyede yer almaktadır...
Muradiye Külliyesine giderken uzuuun bir merdiveni çıkmak zordu, ara ara mola verdik, pozda:)


Külliyede yer alan diğer türbelerin bilgilerine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz...
II.Murad Külliyesi 12 türbeden oluşmakta...
Bursa, İstanbul'dan sonra en çok saraylıyı barındıran ikinci hazire olmuştur.


Bursa'da mutlaka gezilip görülecek yerlerin başında gelmekte...
Bursa'ya geldiğinizde mutlaka uğrayın derim...
Umarım videomu izlerken, gezmiş kadar olmuşsunuzdur...
Yayınıma, Sultanlar içinde ilk şiir okuyan II.Murad'ın doğaçlama iki satırlık şiiri ile son veriyorum...


"Varalım bir iki gün zikredelim Mevlayı,
Bize ısmarlamadılar mı bu yalan dünyayı"
"Hoşça" kalın...




8 yorum:

  1. bursada türbelere gitmiştim ama burayı çıkaramadım hayret*-*
    emeğine sağlık ümmücüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler cnm:) muradiye de kalıyor...yeni restore edilmiş...

      Sil
  2. merabaaaa. instada gördüm deeee senin bebişler deee valla trileçee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:) işimiz kızlara mı yansıdı acaba??? Tatlıcı annenin tatlı kızları onlar:) çok tesekkur ederiz cnm:)

      Sil
  3. Umarım bende birgün ziyaret ederim. :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel. Ne çok gezilecek yer var degil mi ? Tanitim için tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet daha çok fazla ve ben hepsine yetisemiyorum daha once gidipte şimdi gidemediğim yer çok :( ben teşekkür ederim

      Sil