7 Haziran 2016 Salı

Amişlerin Merhameti..."Amişler"

Amişler...Amishler...
Duydunuz mu? Ben Amişleri duymuştum ve duyduğumla kalmıştım...taaki Amişlerin Merhameti filmini izkeyene kadar..


Filmde; silahlı bir adamın, Amiş okulunu ziyaret edip orada 5 çocuğu katletmesi sonucu ailelerin beklenmedik tepki vermesini konu alıyor ve bu film yaşanmış gerçek bir olaydan esinlenerek çekilmiş...
Bu filmi izlemeyenlere şiddetle tavsiye ediyorum...
O film beni o kadar çok etkiledi ki Amislerle ilgili herşeyi bilmek öğrenmek hatta (imkansız ) o hayatı yaşamak istedim...


Öncelikle size Amişler kimdir onu anlatayım...
 ABD'nin Pensilvanya ve Ortabatı eyaletleri'nde (ve Kanada'da) yaygın olan tutucu bir Hristiyan mezhebidir. 18. ve 19. yüzyılda Almanya, Fransa ve İsviçre'den gelen göçmenler tarafından kurulmuştur.
Amişler hayatı bambaşka yaşıyorlar...
Nasıl mı?
- Elektrik kullanmıyorlar gaz lambası ki bazen bunu bile kullanmıyorlar...
- Telefon, televizyon radyo hayatlarında yok
(Teknolojinin bu yaşamda yeri yok)
- Bulaşık-Çamaşır makinesi yok
- Elbiselerini kendileri dikiyorlar
- Çocuklar 8. sınıfta devlet okullarından alınarak evde eğitim görmeye başlıyorlar ve  öğrenmeleri gereken şeyler öğretiliyor...


- Araçları yok, fayton kullanıyorlar
Katı kuralları var, Amiş hayatını benimsemeyen biri dışlanır, kovulur vede kimse o kişiyle görüşmez...
-Yiyeceklerinin tamamını kendileri üretir ve yaparlar...


-Toplu mezarlarları yoktur
-Vergi ödemezler
-Orduya katılmazlar
Kavgasız gürültüsüz bir yaşamları var...
Amişlerde fotoğraf video çekimleri yasak olmasına rağmen National Geographic belgesel kanalında Amişlerle çekilen belgesel var, severek büyük bir ilgi ve merakla izlediğim programdı diyebilirim :)
Programın daha doğrusu belgeselin adı " Amişlerle Yaşam"...


Amiş aileler, bu belgesel için nasıl ikna edildiler merak ettim doğrusu :)
Peki, yaşamda size, ikinci bir şans verilse;
Günümüz yüzyılın da onlar gibi dünyadan bihaber sükunet içinde yaşamak mı? yoksa onların dünyasından bihaber kendi dünyamızda yaşamak mı olurdu tercihiniz???
Hadi bakalım biraz sohbet edelim bu konuda:)
Sevgiyle hoş muhabbetlerle "hoşça" kalın...

6 yorum:

  1. pek bana göre değil ama hayatı doğal yaşamaları da iyi ben buna teknolojiyi de biraz ekleyip yaşayabilirdim..

    YanıtlaSil
  2. Amişlerle ilgili bir roman okumuştum ne kadarı gerçek bilemem ancak kız çocukları istemedikleri kişilerle evlenmek zorunda bırakılıp,kitap okumalarına izin verilmiyordu.Filmi izlemeyi isterim.
    Optimum kitap-Seçilmiş Kişi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sizden duyuyorum, benim bildiğim kadarı ile kızlar ve erkeklerin birbirlerini görüp beğenerek evlendikleri idi...filmi tavsiye ederim...

      Sil
  3. Blogunu kurcalamayalı çok zaman geçmiş yine ve kimi yazılarını kaçırmışım hep.Çok faydalı bir yazı olmuş.Amişler gibi yaşayabilir miydim ? Sanırım çok zor :S Ama bende senin gibi yaşamak isterdim.Bu mezhebe bağlı kişiler hala var anladığım kadarıyla.Bu dönemde bu şekilde yaşamak zor olsa gerek.Ama dışarıdan bakıldığında en sağlıklısı ve en doğrusu gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknolijiyi bilmeseydik yaşamak bize uzak olmazdı...teknolojiyi bilmek bu yaşamdan caydiriciligi arttırıyor :)

      Sil