2 Haziran 2016 Perşembe

Düşen Göbek Bağları Ne Yapılmalı??

Göbek bağları düşer düşmez ne yapmalı?
Ekin'in göbek bağı 16. mıydı? yoksa 19. gündemi ne  düşmüştü ve parça parça:) düşen asıl göbek bağı PAÜ Tıp Fakültesine gömüldü, bir parçası bende diğer parçası da Ezgi yengesinde...
Öyle bir bağki düş düş bitmedi:)
Batılcı biri değilim fakat nedense çocuklar söz konusu olunca batılcı olabiliyorum...
Ekin Tıp Fakültesinde okuyup doktor çıkarsa, söylentiler batıl değil gerçekmiş derim...


Yağmur'un göbek bağı hala cüzdanımda duruyor... Bursada Uludağ Unv. gömecektik ama unuttum:( onuda Tıp Fakültesi düşünüyorum:)
Ablam yurtdışında bir okula gömdürmek istersen göbeği gönderelim dedi, "asla" :)
Yağmurun göbek bağının cüzdanımda durmasından mıdır bilmem ama inanılmaz düşkün bana:) kedi gibi devamlı seveceksin onu kendini sevdirmeye gelir elini öptürmeye gelir...öpülüp koklanmalara doymuyor :) Ekin tam tersi kolay kolay sevdirmez cadı :)
Yağmurun bağını da gün itibarı ile kutuladım. ..


Ben bu batıl inanca inanıyorum arkadaş:)
Peki bu konuda insanlar ne demiş? gelin birlikte okuyalım..
"Bunlar batıl inançlardır. Bu tür anlatımlara itibar etmemek gerekir. Böyle bir sözün dinde aslı yoktur. İslâmiyet böyle mânâsız ve mantıksız ifadeleri kabul etmez. Bu anlayış da diğer batıl inançlardan İslâma sokulmak istenmiş olabilir.
İnsanın bedenine ait parçaları gömmek en güzelidir. Bu nedenle göbek bağını ayak altı olmayan bir yere gömmenizi tavsiye ederiz. Gömüldüğü yerin hiç bir önemi yok. Sadece ayak altı olmayan bir yer olsun yeterli.
Göbek bağını saklamak günah değildir fakat gömmek en doğrusudur...
- Hayırlı, imanlı olsun diye camiye gömmek ya da Kuran-ı Kerimin sayfaları arasında saklamak...
- Okusun,  iyi bir mesleği olsun düşüncesi ile bir okulun bahçesine gömmek
- İki kardeş hiç ayrılmasınlar diye göbek bağlarını birlikte gömmek vs. vs.  şeklinde bilgiler mevcut..."
Sizler çocuklarınızın göbek bağını ne yaptınız? Benim gibi inanır mısınız?
İleride meslekleri ne olur bilmem ama, vicdanlı duyarlı hoşgörülü iyi insanlar olsunlar...
Bizler ebeveynleri olarak elimizden geldiğince her konuda kızlarımıza destek olmaya çalışıyoruz, çalışacağızda...


Her zamanki gibi önce sağlık diyorum ve konuyu burada sonlandırıyorum...
Sevgiler...

11 yorum:

  1. İnşallah başarılı ve sağlıklı olurlar her zaman :) Bloguma beklerim bende...

    YanıtlaSil
  2. Ben gömmedim valla duruyor öyle. Bakalım ne olacak bizim kuzu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ana kuzusu olacak...Sevgiler cnm:)

      Sil
  3. Bir bebeğim yok, ama olursa zannımca cami yada Kuran kursunun bahçesine gomerim. :) Benimki caminin bahçesine gömülmüş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkisi yıllarca sürecek bir inanış bizim ki :)

      Sil
  4. "Bana rastgele bir bebek verin, soyu-sopu, yetenekleri, eğilimleri, becerileri, vs. ne olursa olsun, ondan istediğim şeyi yaratayım: bir doktor, avukat, tüccar, hatta bir hırsız, bir katil" Watson'un dediği gibi, göbek bağının pek işe yarayacağını sanmıyorum :) İnşallah başarı ve sağlık dolu günleri olur :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Watson ne doğru demiş:) çok teşekkürler inşallah...

      Sil
  5. Ben de sakliyorum evde hatira olarak.

    YanıtlaSil
  6. Evet batıl da olsa benim hoşuma gidiyor. En azindan çöpe gitmesinden iyidir. Ben de her iki çocuğumun göbeğini ODTÜ ye gomdum

    YanıtlaSil
  7. Ben de bu geleneğimizi seviyorum. Bizim oğlanınkini eşim çalıştığı şirketin bahçesine gömdü :D
    kuzuların pek tatlı öpüyorum onları <3 ne kadar güzel özenle kutulamışsın canım. evet tabi önemli olan vicdanlı insan gibi insan olmaları hayırlı evlatlar olsunlar inşallah. hep mutlu sğlıklı olsunlar. sevgiler canım <3

    YanıtlaSil