17 Haziran 2016 Cuma

Terrarium...Teraryum...

Teraryum fanus, kavanoz ya da akvaryum gibi alanlarda, bitki yasamlarının taklit edildiği doğal ortama verilen ad...
Sıkça karşılaştığım ve görsel olarak çok sevdiğim dekoratif objeler...


Günümüzde de çok popüler,  hoş bir hediye alternatifi olabilecek ürünler arasında ilk sıralarda yerini almış bile:)


Gözlemlerime dayanarak bu anket sonucunu çıkarttım, sizce gözlemlerim beni yanıltmış olabilir mi?
İncelediğim kadarıyla, teraryumların bitkisel yoğunluklarını kaktüsler oluşturuyor, hayal gücüde eklenince ortaya inanılmaz güzellikler çıkıyor...



Sanırım bakımsızlıktan ölecek kaktüslerim için bir adım atıp teraryum denemesi  yapabilirim :)
Fırsat bulursam tabi...Yaparsam buradan mutlaka paylaşırım...
Bakımları ve temizliği zordur diye düşünüyorum özellikle cam fanuslar için:/



Güzel örnekler buldum pinrerestte...
O kadar güzel objelerki insan gözlerini alamıyor :)



Siz ne düşünüyorsunuz teraryumlar hakkında? Teraryum yapma deneyiminiz oldu mu?
Paylaşırsanız memnun olurum:)
Sevgiyle "hoşça" kalın...

11 yorum:

  1. Çok güzel olmakla beraber evet bakımları zor bir süreden sonra hafif yeşinlenmeye ve toza müsayit kursa gitmiş olduğum zaman öğrenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakımlarının zor olduğunu tahmin etmiştim:) fakat kursuna gitmeniz ne güzel olmuş...yorumunuz için çok teşekkür ederim

      Sil
    2. Rica ederim ev dekorasyonu dizayn hepsini öğrendik yapabilirsiniz hiç merak etmeyin basit istanbuldaysanız Emin önüne gidin derim fanus uygun daha çok oralarda ...Sevgilerle

      Sil
  2. Bir kaç kez denk gelmiştim, kaktüslü olanlara da gözüme çok hoş görünmemişti. Ama buradakiler gerçekten güzel görünüyor. Demek ki yapana göre değişiyormuş. :)

    YanıtlaSil
  3. ay muhteşemler ama bakımları çok mu zor? bu arada blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi takibe aldım bloğuma da bekliyorum sevgiler :) http://efsaninseruveni.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Adının bu olduğunu bilmiyordum ama çok beğeniyorum.Seçtiklerinde çok güzelmiş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Teraryumlar kaktüs ve yine kaktüs cinsi olan succulentlerden yapılıyor genellikle. Az suya ihtiyaç duyduklarından sanıyorum onların seçilmiş olması. Bu nedenle bakımı hiç zor değil. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Ev içinde küçücük bize özel bir bahçe. Ben de çok beğeniyorum. Kavanoz içinde henüz yok ama saksı da yetiştiriyorum, çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. Son fotodakine bayılşdım. Ben de öyle bir tane yapmak istiyorum ;9

    YanıtlaSil
  8. Teraryumlar çok ciciymiş, harika görünüyor. Vakit bulup bir tane yapmalı, ya da almalı mı?
    Orjinal bir dekorasyon malzemesi olur...

    YanıtlaSil
  9. Mrb bende vakit buldukca yapmaya calißiyorum cok severek yapiyorum ama fanus ve icine koyulan yapi mmalzemeleri cok pahali

    YanıtlaSil