27 Haziran 2016 Pazartesi

Yayla Çorbası...

İftara saatler kala size çorba tarifi vereyim dedim:)
Yağmur'un en sevdiği çorbadır kendileri ve itiraz ederek yemediği tek çorba...
Tarif, eski çalıştığım iş yerinin çorba konusunda uzman sayılabilecek ahçısından...
Zamanında, kendisinden bir kaç çorbanın tarifini almıştım iyiki almışım:)


Malzemeler;
1 çay bardağı pirinç,
4 su bardağı su
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta (sarısı kullanılacak)
1 silme yemek kaşığı kuru nane
1 yemek kaşığı un
Zeytinyağı
Tavuk suyu (Ben kendi yaptığım tavuk sularından ilave ettim)
Hazırlanışı;
Pirinçler tencereye alınarak bir kaç kez yıkanır ve su ilave edilerek kaynatılır...
Sonrasında pirinçlerin şişmesi için tencerenin altı kapatılarak yarım saat kadar beklenir...
Sonrasında ayrı bir kapta hazırlamış olduğumuz yogurt, yumurta sarısı nane zeytinyağı karışımı altını açtığımız tencereye yavaşça ilave edilir...
Tavuk suyunuda ilave edelim ve 5-10 dakika daha kaynatıp altını kapatalım...
Yayla çorbamız servise hazır...
Notlar;
-Pişirdiğiniz tavuk ve etlerin sularını buz poşetlerine doldurup tablet olarak yemeklerinizde kullanabilirsiniz...
-Zeytinyağı daha sağlıklı olduğu için tercih ettim karışıma gönül rahatlığı ile dahil ettim...sizler dilediğiniz yağ ile naneyi kızartıp en son aşamada çorbaya ilave edebilirsiniz...
-Çorbanız koyu kıvam alırsa şu ilave edebilirsiniz...
Afiyet olsun...
Hayırlı iftarlar ve Ramazanlar...
Sevgiyle "hoşça" kalın...




5 yorum:

  1. Sağlıklı tarif teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. en sevdiğim çorbadır ...Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Benim oğlumda mercimek çorbası sevdiğini söylerdi 3 yaşlarındayken. Bütün çorbaları mercimek çorbası diyerek içirirdim:))) Çok kötüyüm ama niyetim iyiii.

    YanıtlaSil