25 Kasım 2016 Cuma

Ekşi Elmalar...

Film vizyona gireli 3 hafta olacaktı ve ben izleyemeyeceğim sanırım korkusu yaşarken annem geldi Bursa'dan ve ben ilk fırsatta filmi izleme şansını yakaladım...
Eşim yorgun olduğu için gelmek istemedi ben de tek başıma izledim (tek başına sinemada film seyretmenin tadı olmasa da)...


Nedense çok heyecanlıydım, filmin konusu ve oyuncuları beni heyecanlandırıyordu, üstüne birde uzun süredir tek başıma dışarıya keyif amaçlı çıkmayınca heyecanım kat be kat arttı:)
Film muhteşemdi, resmen kaptırdım kendimi ve etkisini iliklerime kadar hissettim, hem ağladım hem güldüm...hayatımı, yaşadıklarımı sorguladım... film sorgulattırıyor arkadaş... Zamanın ne kadar da hızlı geçtiğini hep dillendiririz ama filmi izle bu dillendirdiğini bu defa hissederek söyleyeceksin emin ol ve yapamadıklarını yapmak istediklerini hayallerini zaman geçmeden artık yapma zamanı diyeceksin...harekete geçeceksin...


Filmin konusunu buraya tıklayarak okuyabilirsiniz...


Film bitti ve ilk aklıma gelen "acaba şuan da durum ne?" sorusu...
Yılmaz Erdoğan'ın kaleminden ve teyzelerinin gerçek hayat hikayesini barındıran, gerçeği filmde kurgulayan etkileyici bir film... Yılmaz Erdoğan da bir röportajında “Ekşi Elmalar, uzun bir yazma ve öncesinde daha da uzun bir yaşama sürecinden sonra, gerçek olaylardan esinlenerek hayata geçirdiğimiz bir filmdir. Dedemin, teyzelerimin hikâyesi dendi. Bir yönüyle doğru. Filmdeki her olumlu şey gerçektir, olumsuzları ben uydurdum."
diyor...


Mutlaka gidin izleyin derim...
Oyuncuların mimikleri ve size hissettirdikleri anlatılamaz bir duygu...
Pişman olmayacağınız kaliteli bir kalemden kaliteli bir yapım...
Kitap okurken yaşanmışlıklarla çıkan bir kitap beni ne  kadar cezbediyorsa, filmlerde de öyle, yaşanmışlıklar ekrana aktarılıyorsa o film beni benden alır...Kaliteli olduğu sürece:)
Sevgiyle "hoşça" kalın...

6 yorum:

  1. Cok merak ediyorumm bu filmi. Bende bu gdisle tek basima gidecek gibiyim 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek ya da çift :) yeterki izleyebil cnm...

      Sil
  2. Yılmaz Erdoğan a karşı hep bir önyargım vardı.Sanki hikayede bir şeyler beni rahatsız ediyormuş gibi bir hisse kapılıyordum. Bu filmi izleme şansı edinemedim henüz ama umarım anlattığınız gibi güzel bir etki bırakır bende de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izler ve güzel bir etkinin yanısıra ön yargılarınızıda yıkarsınız:) sevgiler...

      Sil
  3. Oldukça kaliteli bir filmdi. Ama çok da üzücü. Gözleri nemlendi pek koç kişinin. Yılmaz Erdoğan komedi yapmıyor artık. Blogunuzu takibe aldım. Ben de beklerim.

    YanıtlaSil